InetAddress6.isIPv4CompatibleAddress()
Fra : Max

Dato : 03-08-05 10:00

Hejsa.

Her er sourcen til InetAddress6.isIPv4CompatibleAddress():

/**
* Utility routine to check if the InetAddress is an
* IPv4 compatible IPv6 address.
*
* @return a <code>boolean</code> indicating if the InetAddress is
* an IPv4 compatible IPv6 address; or false if address is IPv4 address..
* @since 1.4
*/
public boolean isIPv4CompatibleAddress() {
   if ((ipaddress[0] == 0x00) && (ipaddress[1] == 0x00) &&
    (ipaddress[2] == 0x00) && (ipaddress[3] == 0x00) &&
    (ipaddress[4] == 0x00) && (ipaddress[5] == 0x00) &&
    (ipaddress[6] == 0x00) && (ipaddress[7] == 0x00) &&
    (ipaddress[8] == 0x00) && (ipaddress[9] == 0x00) &&
    (ipaddress[10] == 0x00) && (ipaddress[11] == 0x00)) {
    return true;
   }
   return false;
}

Jeg er ikke så stiv i IPv6, men er det ikke en fejl i Javadoc'en at der står den returnerer
"false if address is IPv4 address"? For hvis checket fejler er det så ikke en IPv6 adresse?

--
Venlig hilsen Max rotvel SNABELA bolignet-aarhus PUNKTUM dk

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 03-08-05 16:15

Max wrote:
> [...]
> "false if address is IPv4 address"? For hvis checket fejler er det så ikke en IPv6 adresse?

Som jeg læser den kommentar så:

IPv6 adresse kompatibel med IPv4 => true
IPv6 adresse ikke kompatibel med IPv4 => false
normal IPv4 adresse => false

men da jeg ikke ved noget om IPv6 så ved jeg ikke om det
giver mening.

Arne

PS: Tillader SUN's licens at du poster kildekode ?

Fra : Max Rotvel

Dato : 03-08-05 19:44

On Wed, 03 Aug 2005 17:14:40 +0200, Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> Som jeg læser den kommentar så:
>
> IPv6 adresse kompatibel med IPv4 => true
> IPv6 adresse ikke kompatibel med IPv4 => false
> normal IPv4 adresse => false

Eh, en boolean der betyder tre ting?

> men da jeg ikke ved noget om IPv6 så ved jeg ikke om det
> giver mening.

Det er det det ikke gør efter min mening. En IPv4 adresse fylder 4 bytes,
så når checket fejler (dvs at den adresse der er gemt i 'ipddress' er >4
bytes), så kan det ikke være en IPv4 adresse selvom Javadoc'en påstår det.

> PS: Tillader SUN's licens at du poster kildekode ?

Tjah, godt spørgsmål. Man må ikke redistribuere, men det er vel nok
rimeligt pedantisk at kalde dette for en 'redistribution'.

--
Max - rotvel AT bolignet-aarhus DOT dk

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 03-08-05 20:02

Max Rotvel wrote:

> Eh, en boolean der betyder tre ting?

Næh. En is metode som returnerer true for 1 case
og false for 2 cases.

Så har de nok bare skrevet forkert.

Arne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-05 15:04

Arne Vajhøj skrev:

>PS: Tillader SUN's licens at du poster kildekode ?

Det behøver de ikke. Man har lov at citere offentliggjorte værker
"i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af
formålet". Det behøver man ikke spørge om lov til - og hvad
vigtigere er: Ophavsretsindehaveren kan ikke modsætte sig det.
--
Bertel

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-08-05 16:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> formålet". Det behøver man ikke spørge om lov til - og hvad
> vigtigere er: Ophavsretsindehaveren kan ikke modsætte sig det.

Heller ikke når man klikker accepter til:

F. Source Code. Software may contain source code that,
unless expressly licensed for other purposes, is provided
solely for reference purposes pursuant to the terms of this
Agreement. Source code may not be redistributed unless
expressly provided for in this Agreement.

?

(det er så vidt jeg ved ikke kotyme i amerikansk lovgivning
at beskytte folk mod at fraskrive sig rettigheder)

Arne

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-08-05 16:08

On 2005-08-04, Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> wrote:

> (det er så vidt jeg ved ikke kotyme i amerikansk lovgivning
> at beskytte folk mod at fraskrive sig rettigheder)

Det er så vidt jeg ved ikke kotyme at dømme ud fra amerikansk lovgivning
i Danmark.

--
Andreas

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-08-05 16:17

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Det er så vidt jeg ved ikke kotyme at dømme ud fra amerikansk lovgivning
> i Danmark.

Men man har klikket accepter på et amerikansk web site.

Det plejer at være web sitets lands lov givning som gælder.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-08-05 16:26

Arne Vajhøj wrote:

> Men man har klikket accepter på et amerikansk web site.
>
> Det plejer at være web sitets lands lov givning som gælder.

Det tror SUN ihvertfald også selv:

11. GOVERNING LAW. Any action related to this Agreement will
be governed by California law and controlling U.S. federal
law. No choice of law rules of any jurisdiction will apply.

Arne

PS: Så håber jeg bare at man må poste uddrag af deres licens !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-05 16:31

Arne Vajhøj skrev:

>Det plejer at være web sitets lands lov givning som gælder.

I Danmark og for danske statsborgere gælder dansk lovgivning.

--
Bertel

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-08-05 17:34

Bertel Lund Hansen wrote:

> I Danmark og for danske statsborgere gælder dansk lovgivning.

For handel med udenlandet over nettet gælder
som udgangspunkt afsenderlandsprincippet !

Arne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-05 16:33

Arne Vajhøj skrev:

> [...]
>Agreement. Source code may not be redistributed unless
>expressly provided for in this Agreement.

At citere brudstykker er ikke det samme som at redistribuere hele
koden.

--
Bertel

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-08-05 17:43

Bertel Lund Hansen wrote:

> At citere brudstykker er ikke det samme som at redistribuere hele
> koden.

Korrekt.

Men jeg kan ikke se nogen grund til at antage at
brudstykker skulle være tilladt.

Nu er der ingen grund til panik, fordi der er
ikke nogen grund for SUN til at gøre noget.

Men jeg synes det er meget vigtigt at folk
forstår at den source SUN shipper med JDK
ikke er normal open source.

Arne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-08-05 19:03

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> writes:

> Det behøver de ikke. Man har lov at citere offentliggjorte værker

Alle skal vedgå sig Suns licens inden man kan få lov at hente noget
som helst der har med Java at gøre.

Bliver det offentligtgjort af det?

Bortset fra det er Sun ved at forstå at det der skal til for at
OpenSource folkene vil hjælpe dem og ikke selv lave tingene, er at de
spiller med på OpenSource spillet. Se hvordan Java 6 (Mustang) er ved
at blve lavet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/