Hvorfor træt efter måltid ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 31-07-05 15:12

Hej med jer,

Dette er ikke et slankespørgsmål, men jeg håber i vil svare alligevel.

Efter frokostmåltidet og også tildels aftenmåltidet bliver jeg så hamrende
sløv.

Det er ikke fordi jeg spiser overdrevent meget. Her idag fik jeg til frokost
4 halve, 2 med kartoffel og 2 med tomat, begge med mayo og ristede løg. Det
er ikke altid at jeg bliver sløv, men ofte.

Er der nogen der har en forklaring ?

Mvh
Mikkel

Fra : Per Tordrup

Dato : 01-08-05 11:49

Måske, fordi kroppen bruger energi til at omsætte maden, og hvis du ikke
har for meget energi i forvejen, fornemmer du at du bliver træt

Per

Fra : Lisbeth

Dato : 01-08-05 12:13

"Mikkel Vitus" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> Efter frokostmåltidet og også tildels aftenmåltidet bliver jeg så hamrende
> sløv.

Hvor længe efter måltider bliver du sløv?
Er sløvheden afhængig af hvor meget og hvad du spiser?
Eller kan du få øje på andre mulige sammenhænge.

Springer du morgenmaden over?
Er det kun efter frokost og aftensmåltiderne du oplever det?
Hvad spiser du, når du IKKE oplever trætheden?

Mvh. Lisbeth

Fra : Lene

Dato : 01-08-05 14:08

Det kan være så meget. Hvis du har spist et "tungt" måltid med meget kød, er
der nogle mennesker der reagerer som du beskriver.
Andre igen har den samme oplevelse hvis de spiser overvejende kulhydratrig
mad.
Det kunne godt være at du skulle prøve at indtage Vita Biosa eller Molkosan
for din tarmbalance. Du kunne også prøve at finde ud af om du har for lavt
blodsukker, det giver sig også udslag på de mærkeligste måder.
Kun et bud..

MVH Lene

hoodiakaktus.dk
..

Fra : Ann Nielsen

Dato : 01-08-05 15:16

> [...]
> for din tarmbalance. Du kunne også prøve at finde ud af om du har for lavt
> blodsukker, det giver sig også udslag på de mærkeligste måder.

Hej Lene.

Hvad er så bedst af de 2 produkter, mener du? Jeg har ALTID haft problemer
med min mave.. er sindsygeligt glad hvis jeg "kan" mere end én gang om
ugen... Jeg har indtil videre tabt mig 32 kilo, men mangler 27 kilo endnu -
og har i de sidste mange måneder ikke kommet af med andet end 4 kilo! Det er
ALT for lidt og jeg tror at min mave måske er et problem! Derfor ville jeg
gerne høre din mening om de 2 produkter...

Mvh.

Ann

Fra : Lene

Dato : 02-08-05 15:08

Hej Ann
Jeg vil gerne råde dig noget mere ang. dine maveproblemer, men det er måske
smartere at diskutere det på et andet plan. Prøv at gå ind på min side
hoodiakaktus.dk og tryk på det menupunkt i venstre side hvor der står "Om
os". Du kan vælge at ringe eller skrive til mig.
MVH Lene

Fra : Lisbeth

Dato : 03-08-05 08:35

"Lene" <lesletdette@satzone.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne råde dig noget mere ang. dine maveproblemer,

Jeg vil gætte på, at der er ufatteligt mange med kommercielle interesser,
der gerne vil råde folk om deres helbredsproblemer etc.

Ifølge de overordnede regler for Usenet gælder følgende med hensyn til at
promovere kommercielle interesser i et produkt eller en tjeneste:

[Annoncering og reklamer]

Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet.

Mvh.Lisbeth

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 04-08-05 07:50

> Er der nogen der har en forklaring ?

Jeg har ikke en "lægelig" forklaring, men det er skam ganske normalt. Dog
vil jeg mene at det ofte er efter større måltider at man oplever
sløvheden.
Din krop bruger energi på at fordøje din mad, og hvis du i forvejen ligger
kcal-underskud føler du et dyk i dit energiniveau. Jeg får det selv på
samme
måde hver dag efter frokost og aftensmad, hvor jeg indtager 250-300g kød
og
100g lav GI kulhydrater. Der går lige en lille halv time inden jeg er oppe
omdrejninger igen. Og jeg ligger endda 5-700 kcal over mit
ligevægtsniveau.