Riffelkøb ver 2 - forbud mod 6,5x55
Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 31-07-05 12:13

Hej igen

1000 tak for de mange gode inputs til mine overvejelser om køb af riffel.
Jeg er meget tæt på at beslutte mig for en 6,5x55, primært fordi den er
forholdsvis all-round og der er billig træningsammunition.

Men fra flere sider har jeg hørt at 6,5'eren bliver forbudt. Det nærmeste
jeg har kunne finde, er at svenskerne vil forbyde bly og at det derfor vil
blive svært at finde lovlig ammo til en 6,5'er til jagt i Sverige.

Ellers har jeg ikke rigtig kunne finde noget om at der er et forbud under
opsejling. Er der nogen som ved mere?

Mvh

Henning

Fra : Peter Weis

Dato : 31-07-05 17:29

Henning Fuglsang Sørensen wrote:

> Ellers har jeg ikke rigtig kunne finde noget om at der er et forbud under
> opsejling. Er der nogen som ved mere?

Jeg har ikke hørt noget om det. Men i Frankrig er den vistnok forbudt
ligesom andre militære kalibre.

mvh
Peter