Gammel haglbøsse
Fra : Rasmus

Dato : 31-07-05 10:41

Jeg har arvet en gammel haglbøsse hvor det ikke kan betale sig at sætte den
i stand, men den er meget pæn. Så nu overvejer jeg om man kan få ændret
status på den fra våben til pynteganstand.

Er der nogen der ved om man kan det og hvad der skal til ?

Rasmus

Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-07-05 21:51

> Er der nogen der ved om man kan det og hvad der skal til ?
>
> Rasmus
I Viborg fik jeg det gjort ved at save begge løb igennem på langs under
forskæftet, samt en lille svejseklat i hvert kammer.
Du bør nok spørge dit lokale våbenkontor, da reglerne ikke tolkes ens alle
steder.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk

Fra : svendsen

Dato : 14-09-05 20:44

Er der nogle der kan fortælle mig, hvordan man opstiller sine gåselokker.

Svendsen

Fra : DR.TooFast

Dato : 19-11-05 16:18

Jeg stille mine i grupper af ca 10 stk, og med hovedet vendt op imod
vinden,
og ikke for tæt på buskas ca 25 m fra sådanne, så ved du også hvornår du
kan
skyde til dem ... knæk og bræk.

Jr

Fra : DR.TooFast