"Heraf sukkerarter: ...."
Fra : Morten

Dato : 30-07-05 16:44

Hej

Når man er på Atkins og ser på en pose forårsruller står der noget i stil
med:

Kulhydrat: 20g
- heraf sukkerarter: 1,9g

Vil det sige at det kun er 1,9g der tæller i forhold til atins? ....

Fra : Cat

Dato : 30-07-05 17:10

Morten skrev:
> [...]
>
> Kulhydrat: 20g
> - heraf sukkerarter: 1,9g
>
> Vil det sige at det kun er 1,9g der tæller i forhold til atins? ....

Jeg troede det var alle kulhydrater. Resten må jo så være stivelse fra
hvedemelet, og det omdannes jo også til sukker ved fordøjelsen.

Tine

Fra : Morten

Dato : 30-07-05 18:22

"Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg troede det var alle kulhydrater. Resten må jo så være stivelse fra
> hvedemelet, og det omdannes jo også til sukker ved fordøjelsen.

Jeg ved det ikke, og i bogen står kun at hvis det er fibre kan man trække
dem fra ...

Fra : Stefan Holm

Dato : 30-07-05 18:37

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> writes:

> Jeg ved det ikke, og i bogen står kun at hvis det er fibre kan man trække
> dem fra ...

Og det skal man passe på med. I Danmark vil du generelt kunne forvente
at hvis fiberindholdet er opgivet særskilt, så er det allerede trukket
fra.

--
Stefan Holm
"Sex. Money. An alliance between kingdoms."

Fra : Cat

Dato : 30-07-05 19:54

Morten skrev:
> "Cat" <ta@uu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det ikke, og i bogen står kun at hvis det er fibre kan man trække
> dem fra ...

Stivelse er ikke fibre. Fibre indgår ikke i energiopgivelserne.

Tine

Fra : Morten

Dato : 30-07-05 21:13

> Stivelse er ikke fibre. Fibre indgår ikke i energiopgivelserne.

Så i Danmark kan man generelt sige at ALT hvad der står under kulhydrater
tæller?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-07-05 22:32

[Morten | Sat, 30 Jul 2005 22:12:56 +0200]

>Så i Danmark kan man generelt sige at ALT hvad der står under kulhydrater
>tæller?

Nej, for sukkeralkoholer står også som kulhydrater og de KAN trækkes fra...

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-07-05 22:00

> Jeg troede det var alle kulhydrater. Resten må jo så være stivelse fra
> hvedemelet, og det omdannes jo også til sukker ved fordøjelsen.

Stivelse er kulhydrat, bare i en anden form end sucrose.

Mvh Maria

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-07-05 22:31

[Morten | Sat, 30 Jul 2005 17:44:08 +0200]

> [...]
>
>Kulhydrat: 20g
>- heraf sukkerarter: 1,9g
>
>Vil det sige at det kun er 1,9g der tæller i forhold til atins? ....

Nej, beklager - i dette tilfælde kan du regne med at resten er stivelse
(hvilket ligeledes er et nogo).

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk