Bruge variabel mere end én gang
Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 22-07-05 10:03

Jeg skriver i vba for applications.
Jeg har en funktions-procedure som finder et filnavns extension.
Det virker ca. én gang, så får jeg en ByVal error. Det hjælper ikke at sætte
ByVal eller ByRef, men det hjælper at ændre variablen til en nyt navn. Nogle
gange.
Hvad foregår der?

Carsten

Function Extension(FilNavn As String) As String
'returnerer en fil's extension
Dim posStart As Integer
posStart = InStr(1, FilNavn, ".", vbTextCompare)
Extension = Right(FilNavn, Len(FilNavn) - posStart)
End Function

Sub Proc
Dim nvn As String
Ext = Extension(nvn)
end Proc

Fra : preben nielsen

Dato : 24-07-05 22:24

"Carsten Troelsgaard" <carsten.troelsgaard@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:42e0b646$0$1223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> Dim posStart As Integer
> posStart = InStr(1, FilNavn, ".", vbTextCompare)
> Extension = Right(FilNavn, Len(FilNavn) - posStart)

Øh..... Hvordan er "Ext" erklæret, og hvor får "nvn" en værdi ???

Prøv at singlesteppe gennem koden og kig på dine variabler..

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk