slankedrik
Fra : Diana

Dato : 21-07-05 18:10

jeg har fået foræret et norsk blad. hvor i der er nogle smoothies.... men
kan ikke lige oversætte det så godt.. måske kan i hjælpe. opskriften kommer
her:

75 g frosne blåbær eller bringebær
2 ts inulin
2 ss instant havreflak
1 ts appelsinjuice
175 g diettmyse
smak til med flytende søtningsstoff

Det er især diettmyse og inulin, jeg er i tvivl om. håber i kan hjælpe

fra Diana

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-07-05 18:52

"Diana" <djs@tele2adsl.dk> wrote in message

> Det er især diettmyse og inulin, jeg er i tvivl om. håber i kan hjælpe

Inulin er et komplekst plantekulhydrat, som du sikkert kan være heldig at
finde i nogle helsekostforretninger. Men, mon ikke van vil kunne bruge et
hvilket som helst andet kostfiberprodukt.

Diettmyse lyder for mig som slankeost, så det er vel en lan-energi/lav-fedt
ost, f.eks. hytteost.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 21-07-05 21:18

[Diana | Thu, 21 Jul 2005 19:09:45 +0200]

>Det er især diettmyse og inulin, jeg er i tvivl om. håber i kan hjælpe

Inulin er en opløselig fiber, der dog primært hér har virkning som
pre-biotik, altså føde for den naturlige tarmflora. Du kan måske finde det
i helsebutikker, men ellers kan du snildt springe det over.

Diettmyse gætter jeg på er en fedtfattig version af deres myseost (bvadr) -
altså en ost lavet ud af valle. Jeg vil tro at et fedtfattigt friskost
produkt, som f.eks. Fromage Frais kan erstatte det til en vis udstrækning.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-07-05 09:15

Rene' Hjorth wrote:

> [...]
> (bvadr) - altså en ost lavet ud af valle. Jeg vil tro at et
> fedtfattigt friskost produkt, som f.eks. Fromage Frais kan erstatte

Jeg har simpelthen svært ved at forestille mig noget, der kan erstatte
myseost - i hvert fald er jeg overbevist om at f.eks. fromage frais IKKE er
et alternativ til den brune, seje myse (som jeg heller ikke kan fordrage).

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-07-05 09:52

[Jan Bøgh | Fri, 22 Jul 2005 10:15:15 +0200]

> [...]
>et alternativ til den brune, seje myse (som jeg heller ikke kan fordrage).

Well, hvis denne drik skal være mulig at indtage uden
opkastningsfornemmelser, skal myseosten jo netop erstattes af noget andet,
f.eks. et surmælksprodukt :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : MGA

Dato : 22-07-05 15:56

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså en ost lavet ud af valle. Jeg vil tro at et fedtfattigt friskost
> produkt, som f.eks. Fromage Frais kan erstatte det til en vis udstrækning.

Mon ikke "Husk" kan erstatte Inulin?

Der er nu ikke noget slankende i drikken....bare så du ved det....

Mette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-07-05 09:54

[MGA | Fri, 22 Jul 2005 16:55:44 +0200]

>Mon ikke "Husk" kan erstatte Inulin?

Ikke i dette tilfælde - Inulin er pre-biotisk, "Husk" er bare gode
uopløselige kostfibre, så i dette tilfælde bør man nok bare springe det
over.

>Der er nu ikke noget slankende i drikken....bare så du ved det....

Det er der jo ikke noget der er i sig selv :)

Men skribenten mente nok at det (grundet den gode indhold af fibre og
protein og det lave indhold af fedt) var en god drik at indtage mens man var
på diæt.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk