Monforts styring cnc drejebænk
Fra : GK

Dato : 18-07-05 21:27

Hej er der nogen her der kenner noget til Monforts styringer og hvordan man
koder gevind cyckler på dem

Mvh GK

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 18-07-05 23:09

"GK" <G@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej er der nogen her der kenner noget til Monforts styringer og hvordan
man
> koder gevind cyckler på dem
>
> Mvh GK

Hejsa...

Model, årgang, styring mærke og model ?

Leon

Ønsker jer alle Hobie-vejr og 20+kn
55.18.728N 11.10.018E
www.hobieco.com/linked_images/nissan_hobietiger.wmv

Fra : GK

Dato : 19-07-05 00:34

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> "GK" <G@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> man

> Hejsa...
>
> Model, årgang, styring mærke og model ?

styring mærke Monforts årg 98 ca model Monforts KNC 6
,, hvis du ikke har programmeret på sådan en tingest og kender dens cyckler
kan du ikke hjælpe
for de er noget special ,,og det her kræver indgående kenskab yil bæstet

Mvh GK

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 19-07-05 11:17

> [...]
cyckler
> kan du ikke hjælpe
> for de er noget special ,,og det her kræver indgående kenskab yil bæstet

Grunden til jeg spørger, er fordi den findes med både Siemens 840 og Fanuc
xxT styring. Og dem har jeg da lidt kendskab til.

Mvh
Leon

Fra : GK

Dato : 19-07-05 23:39

> [...]
>
> Grunden til jeg spørger, er fordi den findes med både Siemens 840 og Fanuc
> xxT styring. Og dem har jeg da lidt kendskab til.

jeg ved ikke om 840 skal kodes lige som den monforts ,, en radius kan kodes
som

E90 D90 R8 den skal også have en G94 kode for at køre feed og G95 for
illgang ... og så er der gevind koden
som er noget helt mærkelig noget og det er især den jeg gerne vil have en
forklaring på ...eller måske den kan forstå en anden kode for den kan godt
forstå hvis man skriver en radius som G01 G03 x ..y.. R ..

Mvh GK

Fra : GK

Dato : 20-07-05 00:14

> [...]
>
> Grunden til jeg spørger, er fordi den findes med både Siemens 840 og Fanuc
> xxT styring. Og dem har jeg da lidt kendskab til.

det kan nu godt være at det er en simens for der er vist også noget tysk
hist og her ,, kan lige fortælle at den er med soft knapper alså sådan et
folie tastatur ..og så er den med DOS 6, 2 eller noget i den stil ..,,
måske man kan spille PACK MAN på den.. hi hi... og så har den en stor sort
knap til at skifte indstillinger med auto manuel o.v.s

mvh gk