Capuchino, er der sukker i ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 17-07-05 18:04

For at tabe sig skal man undgå sukker, i hvert fald iflg. Atkins og
lowcarb-kurene. Derfor vil jeg gerne høre om I ved om der er tilsat sukker
til en kop Capuchino, når man køber en sådan i en café eller i Seven-11? Det
smager måske sådan, men jeg er ikke sikker. Og det kunne måske også være et
sødemiddel??

v.h.
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 18:53

> [...]
> til en kop Capuchino, når man køber en sådan i en café eller i Seven-11?
> Det smager måske sådan, men jeg er ikke sikker. Og det kunne måske også

Hej

Når man køber færdig cappucino i fx 7eleven er jeg ret sikker på at der er
tilsat sukker, men køber du det på en café kan du bare bede dem om ikke at
komme det i (hvis de altså plejer at komme det i, hvilket er skældent)

Det bedste vil være at lave den selv (espresso og dampet mælk), for så ved
du 100% hvad der er i..

Lousie

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 17-07-05 21:22

[Jakob Munck | Sun, 17 Jul 2005 19:03:32 +0200]

> [...]
>smager måske sådan, men jeg er ikke sikker. Og det kunne måske også være et

Det er "desværre" ret nemt; hvis der er tilsat kunstige sødemidler skal det
deklareres, så ja - hvis det smager sødt, er det naturlig eller tilsat
sukker.

Hvid du er på Atkins bør du nok også undgå Cappuchino i starten, da en del
mælk stadig vil give en sjat (naturlig) sukker...

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk