Benævnelser for længere uddannelser
Fra : carstenwm

Dato : 17-07-05 08:54

Hej NG.

Jeg er uddannet pædagog - er startet på pædagogisk diplomuddannelse, men
løber lidt rundt i de mange grader/benævnelser der bruges om de muligheder
der findes for videreuddannelse. Jeg er dimitteret i 2000 - før muligheden
for at tage bachelor ifb. med den pædagogiske udd. - hvordan er den
placeret
i forhold til diplomuddannelsen - og hvad med kandidat-, Ph.d. osvosv...

Er der ikke en der kan henvise mig til uddybende sider om dette ?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-07-05 12:18

"carstenwm" <carstenwm@FJERNDETTE.fanoe.info> posting:

>i forhold til diplomuddannelsen - og hvad med kandidat-, Ph.d. osvosv...
>Er der ikke en der kan henvise mig til uddybende sider om dette ?

Bachelor: Universitetsuddannelse på 3 år, jf.
http://da.wikipedia.org/wiki/Bachelor

Kandidat: Universitetsuddannelse på normalt 5 år (typisk 2 års
overbygning på bachelor), jf.
http://da.wikipedia.org/wiki/Kandidat

Professionsbachelor: hm, en ikke-universitetsuddannelse på omkring 3
år med fokus på en konkret profession (passer det ikke meget godt?)

Ph.D.: Forskeruddannelse (på universiteterne) på 3 år udover
kandidat-uddannelsen, jf. <http://da.wikipedia.org/wiki/Ph.d.>

Diplomuddannelser:
http://www.vidar.dk/4125641E00506D45/0/E434D0D8FD5D471F41256A2400512C98!opendocument

Videregående uddannelser:
http://www.ug.dk/Min%20baggrund.aspx?article_id=artik-videregaaendeudd

--
What is life, except excuse for death,

----===== http://www.better-browser.info =====----

Fra : carstenwm

Dato : 17-07-05 13:34

> [...]

> Professionsbachelor: hm, en ikke-universitetsuddannelse på omkring 3
> år med fokus på en konkret profession (passer det ikke meget godt?)

Det var jo det jeg manglede, TAK.

Jeg tror det specielt var de 2 forskellige typer bachelor-udd. jeg ikke
kunne finde ud af - og så stadig forskellen mlm. professionsbachelor og
pædagogisk diplomudd.

Jeg skynder mig at læse det inden det hele laves om igen :->> (Er der ikke
noget med en 'Bologna-reform' af universitetssystemet...?)

Mvh. carstenwm

PS. og så fik jeg lige Opera smidt ind...

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-07-05 16:24

"carstenwm" <carstenwm@FJERNDETTE.fanoe.info> posting:

>noget med en 'Bologna-reform' af universitetssystemet...?)

Tilsyneladende (har ikke sat mig ind i det) -
http://www.videnskabsministeriet.dk/cgi-bin/theme-list.cgi?theme_id=137751
- og det er vist i den, hele ideen med "professionsbachelor" er
opstået.

>PS. og så fik jeg lige Opera smidt ind...

Et par links, du måske kan bruge:
- "30 Days to becoming an Opera8 Love"
http://operalover.tntluoma.com/8/introduction_and_acknowledgements

- vejledninger:
http://www.opera.com/support/tutorials/

Fra : carstenwm

Dato : 21-07-05 11:43

> [...]
http://www.videnskabsministeriet.dk/cgi-bin/theme-list.cgi?theme_id=137751
> - og det er vist i den, hele ideen med "professionsbachelor" er

Jow, der var en del om emnet. Tak

> http://www.opera.com/support/tutorials/

Er gået igang med de 30 dage...Opera kan nogle ting, som FF ikke duer til
(se fx. www.virtueldiplom.dk i begge browsere).

Mvh. Carstenwm
www.fanoe.info / www.tv-hjemloes.dk