Nedarvning af HashSet i java 1.5
Fra : Jesper Krogh

Dato : 15-07-05 16:12

I Java 1.5 skal man initialisere HashSet og HashMap med "typerne"

HashSet<String> hs = new HashSet<String>();

Hvordan nedarver man så, så man ikke får nogle warnings fra
java-compileren?

Jeg ville jo bare køre løs som normalt, men:

public class MyHashSet extends HashSet{

   public MyHashSet(){
      super();
   }

}

giver mig ikke lov til at instantiere:

MyHashSet<String> hs = new MyHashSet<String>();

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 15-07-05 16:49

Jesper Krogh wrote:
> I Java 1.5 skal man initialisere HashSet og HashMap med "typerne"
>
> HashSet<String> hs = new HashSet<String>();

kan - ikke skal

> [...]
>
> }
>
> giver mig ikke lov til at instantiere:
>
> MyHashSet<String> hs = new MyHashSet<String>();

Prøv:

public class MyHashSet<T> extends HashSet<T> {

Arne

Fra : Jesper Krogh

Dato : 15-07-05 17:16

I dk.edb.programmering.java, skrev Arne Vajhøj:

> kan - ikke skal

Narj, men det vælter ud med warnings, hvis man ikke gør det.

> Prøv:
> public class MyHashSet<T> extends HashSet<T> {

super!, det virker bare.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk