Atkins - må man tage off-dage?
Fra : Morten

Dato : 11-07-05 23:20

Hej

Jeg har læst Atkins bog med stor begejstring og starter på den om 14 dage -
jeg har dog et spørgsmål som jeg ikke synes at bogen opklarer ...

normalt når man er på kur kan man jo godt tage en enkelt dag og spise lidt
usundt og så skal man bare regne med en ekstra dag eller to for at tabe det
igen - men er det også sådan med Atkins? - hvis man f.eks. skal til en
selskabelighed og vælger at spise mere end det tilladte, kan man så også
bare holde fasen et par dage ekstra, eller vil man da risikere at begynde at
forbrænde kulhydrater igen og skulle starte hele induktionsfasen forfra?

/Morten

Fra : Susanne

Dato : 12-07-05 06:17

> [...]
> bare holde fasen et par dage ekstra, eller vil man da risikere at begynde
> at forbrænde kulhydrater igen og skulle starte hele induktionsfasen

Jeg har været på Atkins siden nytår og har tabt 24 kg. Jeg har et par gange
været til familiefest og så spist "normalt" med det resultat at jeg dagen
efter har været dårlig. Nærmest som tømmermænd (dog uden ondt i hovedet) med
ondt i hele kroppen og kvalme.

Susanne

Fra : Stefan Holm

Dato : 12-07-05 08:33

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> writes:

> [...]
> ekstra, eller vil man da risikere at begynde at forbrænde
> kulhydrater igen og skulle starte hele induktionsfasen forfra?

Det kan i det tilfælde anbefales at tage et par dage på
induktionsniveau, og derefter plejer der ikke at være nogen problemer.

--
Stefan Holm
"Og hvis man vælter en planet alligevel, så smelter den."

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-07-05 13:49

[Morten | Tue, 12 Jul 2005 00:19:52 +0200]

>normalt når man er på kur kan man jo godt tage en enkelt dag og spise lidt
>usundt og så skal man bare regne med en ekstra dag eller to for at tabe det
>igen - men er det også sådan med Atkins?

Det anbefales ikke, men er naturligvis alligevel noget folk praktiserer :)

Når jeg engang imellem har noget vigtigt (bryllupper o.l.) tager jeg et par
dage fra og spiser normalt og derefter starter jeg "forfra" på induction,
men er lidt hurtigere til at velje mit leje igen bagefter.

Men er du kommet ud af ketose, er det eneste at gøre at starte forfra.

Nogle mener dog at hvis de for ofte starter forfra, kan det være svært at
komme tilbage til det større vægttab som de ellers var vandt til?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk