Afvikling af java program med bat-fil
Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 09-07-05 20:05

Jeg skulle sende et java program til en bekendt. Derfor havde jeg lavet
en bat-fil, der startede programmet.

Men da han forsøgte at afvikle det, sagde hans computer, at han ikke
kunne afvikle filen, da den kunne være skadelig.
Kan man starte et java-progam på en anden måde uden at skulle skrive i
en kommandoprompt?

Fra : Søren Mors

Dato : 09-07-05 21:47

Jens Peter Rosenkvist wrote:
> [...]
> kunne afvikle filen, da den kunne være skadelig.
> Kan man starte et java-progam på en anden måde uden at skulle skrive i

Sende indholdet af din .bat fil som tekst i en mail, og så få ham til
selv oprette en .bat fil.

Du kan, men jeg kan ikke huske hvordan, angive hvilken klasse i en .jar
fil der indeholder main metoden. Så vil den blive startet når man
dobbeltklikker på jar filen.

Søren Mors

Fra : Filip Larsen

Dato : 09-07-05 22:05

Jens Peter Rosenkvist skrev

> Kan man starte et java-progam på en anden måde uden at skulle skrive i
> en kommandoprompt?

Du kan placere alle de nødvendige klassefiler i en jar-fil (se [1]) og
inkludere en Manifest-fil med en Main-Class attribut (se [2]). På en
standard Java installation under Windows kan jar-filer udføres på samme
måde som exe-filer enten ved at aktivere dem i fil-exploren eller via en
start kommandoen.

[1] http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/tooldocs/windows/jar.html
[2] http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/guide/jar/jar.html

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 12-07-05 21:24

Filip Larsen wrote:
> Jens Peter Rosenkvist skrev

> Du kan placere alle de nødvendige klassefiler i en jar-fil (se [1]) og
> inkludere en Manifest-fil med en Main-Class attribut (se [2]).

Super. Jeg har fået det til at fungere. Dog undrer det mig, at jeg ikke
kan få notepad til at lave Manifest-filen. Selvom jeg gemmer i UTF-8
format, kan jeg ikke bruge den.

Det fungerer dog fint med andre programmer.