Slankedoktoren på Tv2?
Fra : Helle

Dato : 08-07-05 21:05

Hejsa derude.

Er der nogen herinde der har erfaring med Slankedoktoren på tv2? jeg vejer
25-30 kg for meget og det belaster mig enormt både fysisk og psykisk. Jeg
har forsøgt med DDV for 1½ år siden men det blev alt for besværligt med alle
de regler.
Jeg mangler motivation og nogen at støtte mig til. Jeg mangler inspiration
til opskrifter og det skal helst være enkelt men alligevel effektivt.
Da jeg ikke spiser nogensom helst former for fisk, ved jeg ikke om jeg kan
følge slankedoktorens program?

Nogen erfaringer?

Mvh Helle

Fra : Kert Rats

Dato : 08-07-05 21:28

> [...]
> til opskrifter og det skal helst være enkelt men alligevel effektivt.
> Da jeg ikke spiser nogensom helst former for fisk, ved jeg ikke om jeg kan

Jeg har haft held med at tabe 5 kg - fra 95 til 90 - i løbet af ca. ½ år.
Det er sket langsomt og med blivende effekt.
Jeg gjorde "bare" det, at jeg spiste lidt mindre og bevægede mig lidt mere,
hver dag. Samtidig skar jeg ned på en del fedtstoffer, navnlig de usunde,
mættede fedtsyrer, og erstattede dem med de sundere, flerumættede fedtsyrer.
Sukkerstoffer fik også en tak nedad.
Resultatet på 90 kg holder i dag - og jeg har da mod på at tabe mig
yderligere 5 kg i det næste halve år.

Hald og lykke med din slankekur.

Venligst

Kert Rats
**************
Live long and prosper

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-05 21:45

Helle skrev den 08-07-2005 22:04:
> [...]
> har forsøgt med DDV for 1½ år siden men det blev alt for besværligt med alle

hmmm, hvorfor betale for noget som du - i princippet - kan få enten her
eller i slankerummet.dk
Arbejdet med mad og motion skal du alligevel lave selv, så "det eneste"
du kan få hos slankedoktoren.dk er vel, at du får en støttegruppe.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Helle

Dato : 08-07-05 22:03

> [...]
> Arbejdet med mad og motion skal du alligevel lave selv, så "det eneste" du
> kan få hos slankedoktoren.dk er vel, at du får en støttegruppe.

Jamen det er selvfølelig rigtig nok, men jeg mener at man hos slankedoktoren
får tilsendt madplan med opskrifter og inspiration - det er forskellen på
det og så dette her forum.

Fra : MGA

Dato : 09-07-05 08:17

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen det er selvfølelig rigtig nok, men jeg mener at man hos
> slankedoktoren får tilsendt madplan med opskrifter og inspiration - det er
> forskellen på det og så dette her forum.

Hej Helle!

3 idéer til dig som vil være billigere og mere effektive :)

- Sæt en annonce i avisen efter piger der vejer ca. 25 kilo for meget som
vil mødes en gang hver 14. dag og støtte hinanden - så har du et netværk -
og tro mig, det virker
- Kig på Fedtfattig.dk - de har et ton opskrifter med mindre fedt i. Lad dig
inspirere, men lav ikke ændringer i din kost som du ikke kan holde resten af
dit liv. Husk at hvis du ændrer din kost i en periode vil du tage på igen
når du vender tilbage til normalen.
- Om aftenen efter aftensmaden må du spise 1 stykke frugt. Intet andet.
Drik gerne vand, men put ikke noget i. Lad være med at sætte dig til at se
TV - gå en tur i stedet, cykl ud og se vandet eller lignende. Aftal med din
nye gruppe (som du selv har stablet på benene) at i kan besøge hinanden om
aftenen i stedet for at spise. Regn med at blive irritabel og rastløs den
første tid og vid at det er ligesom en afhængighed du skal af med - du
kommer over det. (Hvis du er diabetiker skal du dog have et måltid om
aftenen)

Held og lykke

Mette

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-07-05 08:58

Helle skrev den 08-07-2005 23:03:

> Jamen det er selvfølelig rigtig nok, men jeg mener at man hos slankedoktoren
> får tilsendt madplan med opskrifter og inspiration - det er forskellen på
> det og så dette her forum.

Madplanen kan klares her: http://opskrifter.heede.dk
Det eneste problem er udvalget. Der er rigeligt at vælge imellem sidst
jeg kiggede.
Siden er opbygget efter Morgenmad, frokost, aftensmad + diverse
(desserter mv.). Du skal dog huske, at droppe de "sædvanelige"
mellemmåltider så som: sukkersodavand, chokolader, vingummi'er og andre
nemme ting der lige kan åbnes for.
Og Inspiration, tja det kommer skam helt an på hvilken type af
inspiration du har brug for.

Dette forum. Tja, hvis man ser bort fra "mantrafolket" der messer om
\spis mindre motioner mere\* og andre religioner, så kan du faktisk
få masser af hjælp med de forskellige perspektiver i slankeprojektet.

*: og ja, det er hvad det drejer sig om. Tilgengæld findes der et utal
af metoder at opnå \spis mindre motioner mere\. At nøjes med at
fortælle en overvægtig, at man bare skal spise mindre og motionere noget
mere svarer til at fortælle en person der er ved at drukne, at det
hjælper at svømme.

Fra : Marianne

Dato : 09-07-05 18:13

> [...]
> til opskrifter og det skal helst være enkelt men alligevel effektivt.
> Da jeg ikke spiser nogensom helst former for fisk, ved jeg ikke om jeg kan

Hej Helle

Ja, jeg er medlem hos Slankedoktoren, og jeg melder mig ud så snart jeg har
mulighed for det (man binder sig for 3 mdr.).

Som støttegruppe fungerer systemet fint, men de råd, man får - i hvert fald
dem, jeg har fået - er fuldstændigt som de standardråd, du kan læse
hvorsomhelst.

Man fører maddagbog og motionsdagbog. For mit vedkommende fik jeg fx at
vide, at jeg spiste for mange grøntsager (300g) til frokost. Man skulle
hellere spise mere brød. Hellere spise fedtfattig dressing end en smule
olie/eddike. De har ingen holdning til tilsætningsstoffer.

Motionsvejlederen er lidt bedre. Men ikke andet, end jeg selv kan finde ud
af.

Sådan set synes jeg konceptet er fint, men markedsføringen er lige en tand
for smart i forhold til det produkt, de leverer. I bind og grund er det jo
også dig selv, der skal gøre arbejdet

mvh
marianne

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-07-05 18:34

> [...]
> hellere spise mere brød. Hellere spise fedtfattig dressing end en smule
> olie/eddike. De har ingen holdning til tilsætningsstoffer.

Okay, så følger de ikke den med at undgå kylhydrater eller begrænse dem.

/Søren