Set RecordSet = Nothing?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 08-07-05 09:21

Hej NG.

Jeg har en procedure der kalder en Stored Procedure i MS SQL Server og
returnerer et recordset:

Public Function HentNogetData() As RecordSet
Dim con as Connection
Dim cmd as Command
dim rs as RecordSet

set rs = cmd.execute

set HentNogetData = rs

set rs=nothing
set cmd = nothing
set con = nothing
End Sub

_Skal_ man lukke rs og cmd før man sætter dem til Nothing eller sker det
automatisk? Eller vil det ligefrem give fejl hvis rs lukkes? Så er det
returnered recordset måske også lukket?

Mvh
Stefan

Fra : Dalsgaard

Dato : 08-07-05 09:32

Hej

Mener man bare kan lukke sin connection, så lukkes recordset også.
Plejer nu først at lukke recordset så connection.

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 08-07-05 09:56

> Mener man bare kan lukke sin connection, så lukkes recordset også.
> Plejer nu først at lukke recordset så connection.

Ja, det giver mening. Men behøver man at lukke dem før man sletter dem ved
at sætte dem til Nothing? Eller sker det automatisk når de slettes?
(Umiddelbart giver det jo ikke mening at en connection kan være andet end
lukket hvis den er slettet, men man kan jo aldrig vide )
Grundet til at jeg spørger er at jeg i en anden forbindelse får en
out-of-memory fejl. Den er ikke direkte relateret til databasekald, men jeg
lukke ikke mine connections / recordsets før jeg sletter dem, og vil gerne
kunne udelukke dette som værende fejlen.

Mvh
Stefan

Fra : Dalsgaard

Dato : 08-07-05 12:14

Hej

Den applikation jeg laver nu, åbner og lukker hele tiden DB. Jeg har
ingen problemer med memory, men jeg sætter heller ikke recordset eller
connection = nothing, jeg lukker dem bare.