Spraymalede billeder
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 08-07-05 01:52

Jeg har flere gang i forbindelse med rejser til især Sydeuropa, set folk på
gaden lave nogle meget specielle kunstværker med spraymaling. Der bruges
forskellige forme/skabeloner og nogle klude til at "tvære" malingen ud.

Jeg synes mange af disse værker er ganske flotte, de minder næsten om
digitale billeder lavet på en computer.

Kan I hjælpe mig med betegnelsen/navnet for denne slags "kunst" - hvis det
da har et navn?

Kan I desuden sige mig, om man kan købe den slags her hjemme eller
alternativt henvise mig til nogle udenlandske hjemmesider?

På forhånd tak!
Mvh
Morten

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-07-05 23:14

Morten Munk-Jensen wrote:
> Jeg synes mange af disse værker er ganske flotte, de minder næsten om
> digitale billeder lavet på en computer.

Det er vist ca. samme grund til at jeg synes de er kedelige. Der er IMO
ingen innovation i dem, det er bare den samme smøre igen og igen.

> Kan I hjælpe mig med betegnelsen/navnet for denne slags "kunst" - hvis det
> da har et navn?

Nej, det skal jeg ikke lige kunne sige, men hvis du finder en der laver
dem, kan du jo prøve at spørge ;)

> Kan I desuden sige mig, om man kan købe den slags her hjemme eller
> alternativt henvise mig til nogle udenlandske hjemmesider?

Tag en tur på strøget(hvis du da bor i nærheden af kbh) på en varm
sommerdag. Efter butikkernes lukketid plejer der altid at sidde en gut
v. en af de store skobutikker og lave de der billeder.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Christian Holm

Dato : 18-09-05 18:23

> Kan I hjælpe mig med betegnelsen/navnet for denne slags "kunst" - hvis det
> da har et navn?

Kaldes det ikke paintbrush.

Mvh
Christian

Fra : uh

Dato : 15-11-05 00:02

"Christian Holm" <TheCrillerREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kaldes det ikke paintbrush.
>
> Mvh
> Christian

Nu ved jeg jo ikke ganske hvad du hentyder til , men der er jo en teknik
som kaldes Airbrush.....mener jeg....mon det hjælper dig?
mvh uh