Registrer tastaturtryk
Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 07-07-05 15:08

Jeg har forsøgt at lave et program, som kan registere tastaturtryk. Jeg
har kigget på et par eksempler på nettet, men de kræver alle, at der er
et tekstfelt man skriver i.

Programmet jeg laver har en grænseflade med en JFrame og den skal
selvfølgelig være i fokus. Kan det laves? Og i såfald hvordan?

Fra : Janus

Dato : 07-07-05 16:32

Jens Peter Rosenkvist wrote:
> [...]
>
> Programmet jeg laver har en grænseflade med en JFrame og den skal
> selvfølgelig være i fokus. Kan det laves? Og i såfald hvordan?

Har ikke (af)prøvet det, men JFrame nedarver fra java.awt.component, der
jo har en addKeyListener-metode... prøv at kigge lidt på det.

Vh Janus

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 07-07-05 21:00

Janus wrote:
> Har ikke (af)prøvet det, men JFrame nedarver fra java.awt.component, der
> jo har en addKeyListener-metode... prøv at kigge lidt på det.

Takker. Det var lige hvad jeg skulle bruge.
Synes ofte Java's guider er mere forvirrende end hjælpende. Det var jo
slet ikke så svært. :)