Backup-system (Helst HP)
Fra : Nicolai

Dato : 06-07-05 13:27

Hej

Hvad er mulighederne for backup-systemer på HP-platformene til 500GB data +-
det løse.

Jeg er blevet anbefalet følgende, men er det virkelig måden at gøre det på?

"hp StorageWorks Ultrium LTO960" med en "hp 3U Rackmount Enclosure Kit" -
virker som en klodset løsning imho?

Alternativer? (prisniveau CA. 33-66k)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : ct

Dato : 07-07-05 06:34

prøv at se på overland - der er hp drev i, men vi fik vores noget billigere
end en tilsvarende hp.

lto2 er et glimrende valg, har kørt lto1 i ca. 3 år uden
problemeroverhovedet, og lto2 i ½ år. Den ekstra hastighed i lto2 er en rar
ting med den mængde data... (omkring 1TB her)

claus

Fra : Morten L

Dato : 07-07-05 17:23

LTO-III drev er lige kommet frem - pladsen skal du bruge om et år alligevel

Om man så kan finde noget, der kan levere 60-70Mb/sec til sådan et frev er
en ganske anden snak

Se om du kan få råd til et drev + HP dataprotector - den lader backups fra
alle de servere du har lyst til, streame data til det samme drev - det er
nok den ensteste måde du kan få data hurtigt nok til LTO-III

Dataprotector koster det samme som de flerste andre backup-programmer - det
du bør bemærke er licenseringen! - licens pr. pc/server er "gratis" - du
betaler pr. samtidigt drev! - og programmet kan med tiden udbygges til det
samme som de fleste andre kan - vel lige TSM undtaget.

Mvh
Morten