Fradrag på rubrik 53 ?
Fra : Kresten Skovsted Buc~

Dato : 06-07-05 10:05

Hej Alle.

Jeg døgnvagt for et bruger med muskelsvind. Fra andre hjælpere har jeg
fået af vide at der er mulighed for at få et fradrag på rubrik 53 når
jeg betaler for kost når jeg er på vagt.
Jeg kan ikke finde reglerne på området. Henvender jeg mig til
forvaltningen benægter de alt.
Jeg vil gerne høre om der er andre der har har erfaringer med fradrag i
forbindelse med arbejdet som hjælper.

Mvh Kresten

Fra : Lotte M

Dato : 06-07-05 12:42

Kresten Skovsted Buch skrev:

> Hej Alle.
>
> Jeg døgnvagt for et bruger med muskelsvind. Fra andre hjælpere har jeg
> fået af vide at der er mulighed for at få et fradrag på rubrik 53 når
> jeg betaler for kost når jeg er på vagt.

Jeg har ikke hørt, at kan gives fradrag for fortæring, med mindre man (i
mere end x timer) er væk fra det normale arbejdssted.

Nogle af mine hjælpere har brugt et fradrag, når de har været vagtsat på
tidspunkter hvor vi var hjemmefra i mere end et døgn - ingen husker
desværre de præcise regler!

> Jeg kan ikke finde reglerne på området. Henvender jeg mig til
> forvaltningen benægter de alt.

Det lyder sært! Told og Skat plejer ikke at være uvillige til at svare
på opklarende spørgsmål.
--
Mange hilsner

Lotte M - http://www.lotte-m.dk/
Klubben for Brugere og Hjælpere i Nordjylland - http://www.kbh-nord.dk/

Fra : Torben Madsen

Dato : 06-07-05 18:06

Hej til gruppen.
Man kan få fradrag når der er tale om ophold uden for arbejdspladsen, men
der er et fradrag på 4800 kr. først så man skal ha' været væk længe før det
gir noget.
mvh
torben