Common Dialog kontrollen
Fra : Jesper

Dato : 30-06-05 21:45

Nogen i gruppen der ved hvordan jeg sætter den til at vise alle fildetaljer
ved showopen.??

Jesper

Fra : Neo

Dato : 01-07-05 15:54

"Jesper" <oz5@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen i gruppen der ved hvordan jeg sætter den til at vise alle
fildetaljer
> ved showopen.??
>
> Jesper

Hej Jesper

Her er en snut fra et af mine egne projekter ... måske at det kan hjælpe dig
?

Private Sub opnFile()

Dim Filter As String

Filter = "Tekstdokumenter (*.txt)|*.txt;|" 'Normal metode for åbning af
fil med egen extension
'Filter = Filter + "JPEG Files (*.jpg)|*.jpeg;|" 'Hvis det var en jpg
fil der skulle åbnes
'Filter = Filter + "All Formats(*.*)|*.doc;*.txt;|" 'viser begge
extensions

CommonDialog1.DialogTitle = "Indlæs Tekstdokument" ' Sætter dialog
titlen
CommonDialog1.Filter = Filter 'Viser filter i filter sektionen
CommonDialog1.FilterIndex = 1 ' Sætter txt som standard filtype
CommonDialog1.Flags = cdlOFNFileMustExist + cdlOFNHideReadOnly ' Sætter
flag - se msdn
CommonDialog1.CancelError = True ' Fremtvinger fejl hvis dialogbox
bliver cancelled

On Error Resume Next ' error handling for at fange cancel error

CommonDialog1.ShowOpen ' Viser dialogboksen
If err Then
' Denne kode kører hvis cancel blev trykket
'MsgBox "Du trykkede Cancel"
Exit Sub
End If

'
'
'
'
'
'
'
'

end sub

mvh Neo

Fra : Jesper

Dato : 02-07-05 02:10

Ja ok, men det var ikke lige det jeg mente.

Når jeg laver en showopen, så skal den automatisk vise ALLE fildetaljer i
vinduet. Ligesom man kan vælge.
Ville også gerne have dem sorteret efter dato.

Har ledt stort set overalt, og kommet frem til at man nok er nødt til at
lave en "common dialog" selv....

Fra : Per

Dato : 02-07-05 12:04

Jesper < oz5@pc.dk > skrev følgende:

> [...]
> Ville også gerne have dem sorteret efter dato.
>
> Har ledt stort set overalt, og kommet frem til at man nok er nødt til at

Hej Jesper,

Prøv at ta' et kik her:

http://ccrp.mvps.org/index.html?controls/ccrpfiledlg5.htm

Per

Fra : Jesper

Dato : 02-07-05 14:08

Ser godt ud. Har Dl det. Kigger på det i morgen da der ikke er tid i dag....

Takker.

Fra : Jesper

Dato : 03-07-05 01:07

Det så næsten for godt ud til at være sandt.
Meeen, lige netop den funktion med at kunne vælge hvilken måde filerne skal
vises på, store/små eller alle detaljer osv.
kan den ikke håndtere...

Men ellers kan den rigtig meget....

Jesper....