Popup menu virker ikke
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 29-06-05 22:20

Jeg har i min MouseUp event indsat en

PopUpMenu <menunavn>

Men selvom den bliver eksekveret (kan se at det sker når jeg kører en
debug) - vises menuen aldrig, på trods af at der er menupunkter i den (for
sætter jeg menuen til at blive vist som en normalmenu er den der)

Er der et eller andet sted i Formen jeg kan have slået Popup menus fra???
(Det virker på andre Forms)

-Michael

Fra : Neo

Dato : 30-06-05 06:38

> [...]
> sætter jeg menuen til at blive vist som en normalmenu er den der)
>
> Er der et eller andet sted i Formen jeg kan have slået Popup menus fra???

Hej Michael

Jeg havde på et tidspunkt et lignende problem, der poppede menuen ikke op
når jeg i menu editoren havde angivet værdi for index i de enkelte menu
punkter. Jeg fandt en webside med et eksempel som kunne downloades ...
desværre kan jeg ikke lige finde linket .... men her er koden:

' form1.frm ************************

VERSION 5.00
Begin VB.Form Form1
Caption = "Form1"
ClientHeight = 2730
ClientLeft = 1140
ClientTop = 1515
ClientWidth = 3825
LinkTopic = "Form1"
PaletteMode = 1 'UseZOrder
ScaleHeight = 2730
ScaleWidth = 3825
Begin VB.Label Label1
Caption = "Press the right mouse button below for the popup
menu"
Height = 255
Left = 120
TabIndex = 0
Top = 120
Width = 3615
End
Begin VB.Menu mnuPopup
Caption = "Popup Menu"
Visible = 0 'False
Begin VB.Menu mnuChoice1
Caption = "Choice &1"
End
Begin VB.Menu mnuChoice2
Caption = "Choice &2"
End
Begin VB.Menu mnuChoice3
Caption = "Choice &3"
End
End
End
Attribute VB_Name = "Form1"
Attribute VB_GlobalNameSpace = False
Attribute VB_Creatable = False
Attribute VB_PredeclaredId = True
Attribute VB_Exposed = False
Option Explicit

Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single,
Y As Single)
' Make sure it's the right button.
If Button And vbRightButton _
Then PopupMenu mnuPopup
End Sub

Private Sub mnuChoice1_Click()
MsgBox "Choice 1"
End Sub

Private Sub mnuChoice2_Click()
MsgBox "Choice 2"
End Sub

Private Sub mnuChoice3_Click()
MsgBox "Choice 3"
End Sub

'**************************

' Kode i form1 *************

[...]

Håber at dette kan hjælpe dig !

Mvh Neo

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 30-06-05 15:14

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> punkter. Jeg fandt en webside med et eksempel som kunne downloades ...
> desværre kan jeg ikke lige finde linket .... men her er koden:

Det er lige netop det der er problemet - menuen er "dynamisk", så jeg har
oprettet mnu(0) i menuen, og bruger så Load mnu(x) på de øvrige afhængig af
hvor mange menupunkter jeg skal bruge.

Dit eksempel viser jo så vidt jeg kan se bare en "normal" popup menu, og det
virker fint i mit program - det er kun hvor jeg bruger index den fejler

-Michael

Fra : Neo

Dato : 30-06-05 16:40

> [...]
det
> virker fint i mit program - det er kun hvor jeg bruger index den fejler

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig så ... vi må håbe at nogen af gruppens
"hajer" kan hjælpe.

Mvh Neo

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 30-06-05 23:58

"Michael Salomonsen" <michaels.fjerntal1234@multicom.dk> skrev i en
meddelelse news:1120079991.20662.0@damia.uk.clara.net...
> [...]
> sætter jeg menuen til at blive vist som en normalmenu er den der)
>
> Er der et eller andet sted i Formen jeg kan have slået Popup menus fra???

Hmmm.... det underlige er at sætter jeg formen til at være en MDI child
form virker popup menuen fint???

-Michael