Metadonmisbrug
Fra : Ukendt

Dato : 26-06-05 02:11

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andres positive som negative erfaringer
med at komme ud af et misbrug af metadon. Selv har jeg et dagligt forbrug på
ca. 60 mg metadon i pilleform og er topmotiveret for at blive misbruget
kvit, men frygter de fysiske abstinenser. Hvor hurtigt/langsomt bør man
trappe ned? Ja, alle gode råd vil blive hilst særdeles velkommen!

Jeg kan måske lige tilføje, at jeg ikke i dag har andre former for misbrug,
men tidligere - gennem en årrække - har været afhængig af morfin.

På forhånd tak for evt. hjælp!

Kærlig hilsen

Ole

Fra : T.K.BOI

Dato : 01-07-05 20:21

Hej,

jeg har prøvet følgende som jeg vil anbefale.
Start med at smide 5mg hver 4.dag tag en pause på 3 dage hvis det bliver for
hårdt.
Når der mangler 20 til 15mg til du er færdig skal du ikke tage donor i 24
timer og så gå over på Subutex.
Startdosis burde være 16mg, derefter smider du Subutexen med 2mg daglig.
Dette har virket godt for mig, jeg slap for søvnløshed og andre
metadonspecifike abstier som jeg også har prøvet.

Mvh Kai

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 01:36

Tak, Kai

Det lyder som nogle gode råd. Dem prøver jeg!

Vh. Ole

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 09-07-05 14:46

On Thu, 7 Jul 2005 02:36:22 +0200, "Ole" <Ingen> wrote:

>Tak, Kai
>
>Det lyder som nogle gode råd. Dem prøver jeg!
>
>Vh. Ole
>

>"T.K.BOI" <kgdk@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan også kun varmt anbefale Subutex. Jeg har været på metadon i 10
år og har adskellige forsøg på nedtrapning bag mig uden held.
Men dette blev ændret da jeg stiftede bekendskab med Subutex. Jeg har
nu været "clean" i 1½ år. takket være Subutex.
Så igen jeg kan kun varmt anbefale dette.

Med venlig hilsen
Karsten Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 15:29

Hej Karsten

Tak for dit svar - og TIL LYKKE med, at du har været "clean" så længe!

Subutex må være vejen frem for mig, når jeg er nået lidt længere ned i
Metadon-dosis. Pt. ligger jeg på 50 mg/døgnet.

Jeg har ladet mig fortælle af andre, at den værste fase i forløbet skulle
være overgangen fra Metadon til Subutex, hvor der skulle optræde flest
abstinenser. Kan du (eller andre) bekræfte det? I givet fald, - hvor slemt
skal man forvente, at det bliver?

Venlig hilsen Ole

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 14-07-05 09:51

On Tue, 12 Jul 2005 16:29:14 +0200, "Ole" <Ingen> wrote:

> [...]
>være overgangen fra Metadon til Subutex, hvor der skulle optræde flest
>abstinenser. Kan du (eller andre) bekræfte det? I givet fald, - hvor slemt

Hej Ole.

Min egen erfaring med at gå fra metadon til subutex var en hård
omgang. især med de psykiske abstinenser som for mit vedkommende kom
ret tidligt i forløbet. De fysiske abstinenser mærkede jeg naturligvis
også til. men ikke i det omfang som jeg havde frygtet. det blev kun
til de typiske forkøelsessymptoner Altså ingen energi og en næse som
løber hele tiden. Disse symptoner havde jeg i nogle få dage.
Jeg ved det sikkert vil blive svært for dig, men tro mig.. Du vil ikke
fortryde det når først du er nået om på den anden side.

Håber det er svar nok ellers er du meget velkommen til at skrive
tilbage.

Venlig hilsen
Karsten Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 11:58

Hej Karsten

Endnu en gang tak for dit svar! Det er en stor hjælp og ikke mindst
opmuntrende læsning, trods de ubehagligheder, som du beskriver. Jeg glæder
mig til, at hele forløbet er vel overstået!

Mange hilsener fra

Fra : T.K.BOI

Dato : 09-08-05 16:07

Hej Ole
jeg synes ikke nedturen er særlig slem, sålænge du har nok subutex.
Nogen skal bruge16 mg, andre op til 32mg,Hvis du vil vide mere om
fremgangsmåden så skriv.

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 28-08-05 11:47

On Tue, 9 Aug 2005 17:06:36 +0200, "T.K.BOI" <kgdk@post8.tele.dk>
wrote:

> [...]
>jeg synes ikke nedturen er særlig slem, sålænge du har nok subutex.
>Nogen skal bruge16 mg, andre op til 32mg,Hvis du vil vide mere om

Subutex fjerner rigtig nok de fysiske abstinenser. Men de Psykiske
abstinenser kan være meget barske at komme igennem. Mig bekendt findes
der endnu ikke noget medicin som kan gå ind og tage trangen.
Subutex giver for nogle en vis ro i sindet og dermed også en mindre
trang til at tage heroin\metadon. Men jeg har min egen teori om at
hvis man først én gang har været afhængig så vil man altid være
psykisk afhængig da kroppen aldrig glemmer.

Mvh
Karsten Nielsen

Fra : Tyson

Dato : 29-04-06 03:31

Metadon... Tja, jeg har IKKE haft en my at mærke fra 100 ml. til 30. Så op
med humøret og skriv endelig.. Jeg er selv 39 og har prøvet meget... Og er
villig til at dele ud..
IKKE på NA maner !!! Skod forening..

Tyson