Jeg beder
Fra : Niels Poulsen

Dato : 24-06-05 21:18

> 24. JUNI
>
> Dagens tanke
>
> Vores svaghed er alkohol. Vi forsøger at flygte fra de mentale
konflikter, vi lider af, ved at drukne vore problemer i drikkeriet.
Gennem drikkeriet forsøger vi at skubbe livets realiteter fra os. Men
alkohol giver os ikke næring, alkohol bygger ikke op, den låner bare på
fremtiden for til sidst at destruere. Vi forsøger at drukne vore
følelser ved at flygte fra livets realiteter uden at indse eller bryde
os om, at ved fortsat drikkeri mangfoldiggør vi blot vore problemer.

> Har jeg fået kontrol over mit ustabile følelsesliv?
>
> Dagens meditation
>
> Når jeg lader personlige ærgrelser og fornærmelser influere på det,
jeg ved er min egentlige adfærd, så er jeg på den gale vej, og jeg
nedbryder alt det, jeg ved at gøre det rette har bygget op. Jeg må
aldrig lade personlige konflikter influere på at leve på den måde, Gud
ønsker, jeg skal leve. Når jeg ikke føler mig klart vejledt af Gud, må
jeg stille gå frem ad tjenestens vej. En livsholdning i stille tillid
belønnes lige så sikkert som at handle direkte efter Guds vejledning.
Jeg må ikke svække min åndelige styrke ved at lade personlige ærgrelser
oprøre mig.

> Dagens bøn
>
> Jeg beder - at jeg ikke tillader mig selv at blive oprørt. - at jeg i
stilhed må fortsætte ad den vej, jeg har valgt.

Fra : Tyson

Dato : 29-04-06 03:32

NA !!!