prob med (simpelt?) actionbsript, til mp3 ~
Fra : Lars Bach

Dato : 23-06-05 21:08

Hej NG

Jeg er total flash noob, men har fået mulighed for at sidde og
lege lidt med programmet på min fars kollegas arbejde.
Nå men, jeg prøver at konstruere en flash afspiller med hjælp fra
denne tutorial:
http://www.gmg.com.au/assets/tutorials/flash-mx-audio/index.html

På trods af at denne er meget pædagogisk går det galt når jeg
skal tilføje actionscript på knapperne, under punkt 6 i
tutorialen:
http://www.gmg.com.au/assets/tutorials/flash-mx-audio/page-06.htm

det drejer sig om følgende knapper:
----------
play:

on (release) { //play
_parent.play();
}
-----------
rewerse:

on (release) { //rew
_parent.gotoAndStop(1);
}
----------
pause:

on (release) { //pause
_parent.stop();
}
---------

når jeg tester får jeg hele tiden følgende fejl:

**Error** Symbol=media-controls, layer=rew, frame=1:Line 1: Mouse
events are permitted only for button instances
on (release) { //rew

**Error** Symbol=media-controls, layer=pause, frame=1:Line 1:
Mouse events are permitted only for button instances
on (release) { //pause

**Error** Symbol=media-controls, layer=play, frame=1:Line 1:
Mouse events are permitted only for button instances
on (release) { //play

Total ActionScript Errors: 3     Reported Errors: 3

Hva er det jeg gør forkert?

Med venlig hilsen Lars Bach

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Alx Zak

Dato : 24-06-05 12:20

Hej Lars.

Det ser ud somom du har kopieret dit actionscript ind i en scene.
Når du bruger on(release), skal du markere knappen og derefter skrive dit
actionscript.

Hvis du sidder på din fars kollegas arbejde, sidder du så ikke også på dit
fars arbejde? :)

--
Venlig Hilsen Alex.
Få konstruktiv kritik og andres synspunkter på dine projekter på:

Fra : Lars Bach

Dato : 27-06-05 22:03

tak for svar..

> Hvis du sidder på din fars kollegas arbejde, sidder du så ikke også på din
> fars arbejde? :)

hehe, jo det kan man selvfølgelig godt sige, men det er nu på hans andet
arbejde (altså kollegaen)

Du havde ret, det hjalp at gøre som man skal, istedet for at ligge scriptet
på scenen.. som sagt.. NOOB!..