Problemer med Jmail og exchange server aut~
Fra : Claus Petersen

Dato : 23-06-05 09:49

Hej NG.

kode

<-- snip....
String user = Configuration.getSMTPUserName();

String pass = Configuration.getSMTPPassword();
System.err.println(user);
System.err.println(pass);
tr.connect(Configuration.getSMTPHost(),
Configuration.getSMTPUserName(),
Configuration.getSMTPPassword());
}
else
{
System.err.println("WAS CONNECTED......");
}
tr.sendMessage(msg, msg.getAllRecipients());

-->

har prøvet med og uden at BASE64 encode både user og pass. men får samme
fejl.

Prøver at sende mails ud af huset men får denne fejl.

GOT: opened

javax.mail.SendFailedException: Invalid Addresses;
nested exception is:
class javax.mail.SendFailedException: 550 5.7.1 Unable to relay for
xxx@xxxxxx.dk

at com.sun.mail.smtp.SMTPTransport.rcptTo(SMTPTransport.java:926)

at com.sun.mail.smtp.SMTPTransport.sendMessage(SMTPTransport.java:389)

at com.netpointers.utilities.mail.MailUtils.sendMail(MailUtils.java:645)

at
com.netpointers.crm.util.TargetGroupResult.mailToContactPerson(TargetGroupResult.java:165)

at com.netpointers.crm.mail.CRMMail.sendMail(CRMMail.java:59)

at com.netpointers.crm.gui.NewMailGui$8.runGUI(NewMailGui.java:621)

at
com.netpointers.utilities.gui.GUIEventHandlerThread.run(GUIEventHandlerThread.java:138)

GOT: closed

det virker fint hvis jeg sender til en mail adresse inde i huset.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende og hvordan har i løst det?

Claus

Fra : Claus Petersen

Dato : 23-06-05 10:28

Fandt selv ud af det ;.-)

Man skal åbenbart også sætte user og pass i session vaiablen:

props.put("mail.smtp.port", "25");
props.put("mail.smtp.auth", "true");
props.put("mail.smtp.user", Configuration.getSMTPUserName());
props.put("mail.smtp.password", Configuration.getSMTPPassword());
props.put("mail.smtp.connectiontimeout", "10000");

Så funger det...

Claus