CAM program
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-06-05 19:06

hej

Er der nogen her der har forstand på eller kendskab til nogle CAM
programmer, helst noget der kan arbejde sammen med autocad 3D.

--
Jan Damkjær Dahl
tlf. 2962 5011

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 22-06-05 21:59

Hi
Det er godt nok et stort spørgsmål du kommer med, det kan jo være
1000 forskellige ting. Skal du styre en fræser eller en nipple
maskine en drejebænk eller en fræser --- skal du bare styre en step
motor ,du bliver nok nødt til at spørge mere specifikt .

P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : GK

Dato : 23-06-05 00:28

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@cykel.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Er der nogen her der har forstand på eller kendskab til nogle CAM
> programmer, helst noget der kan arbejde sammen med autocad 3D.

Edgecam/ Mastercam er noget der kan ..de tager dxf iges dwg parasolid
o.v.s
men som per siger skal vi have flere oplysninger hvis vi skal kunne hjælpe
dig

Mvh GK

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 23-06-05 15:41

Ja flere oplysninger

Det er sådan at jeg er sysadm på en Teknisk Skole og har tidligere været
underviser. Vi har PT noget der hedder AlphaCam den kan lave CNC koder til
mange forskellige maskiner, det er postprocessoren der er afgørende, det er
den der omsætter tegningen og de pålagte værktøjsbaner til de enkelte
styringer.
Programmet har bare den fejl at den ikke kan importere Acad solid tegninger
og lægge 3d overflader på, lidt trist da man godt kunne bruge det. Ydermere
er den meget træls at installere da det er en gammel installations program
der ikke kan script installerer eller ved hjælp af msi. Så jeg er også lidt
træt af den som adm.

Men jeg ville bare høre om der var nogen der kendte nogle alternetiver, det
skal bruges til overfræsere og drejæbænke til metal og træ.

Fra : Nanoq437

Dato : 02-07-05 15:50

Hej

Du kunne evt. bruge det gamle Toolchips, jeg mener det hedder firmaet vist
idag.
Jeg brugte det tidligere til fræsning, og samtidigt kan man ændre/tilpasse
parameter-filen direkte.
Dengang kunne man loade autocadfiler direkte ellers skulle de ind via IGES.

Dog mener jeg at Toolchips er er ændret til noget helt nyt, men sidst
skvattede prisen fra små 120K kr. til
18 K kr. for den proff. version.

Idag kan du checke http://www.toolchips.com/ , firmaet er dansk.

Mvh.
Ole

PS: Sig til hvis I har brug for en underviser i det !

Fra : Brian Lænø

Dato : 06-07-05 15:43

"Jan Damkjær Dahl" skrev
> [...]
>
> Men jeg ville bare høre om der var nogen der kendte nogle alternetiver,
> det skal bruges til overfræsere og drejæbænke til metal og træ.

Har du prøvet at konveterer en autocad 3D fil til en stp fil, og så
importerer denne fil?
Hvis du skal have nyt cam program (hvilket du sikkert kan få billigt som
teknisk skole) så skal du også have en ny postprocessor, hvilket godt kan
blive dyrt.

--
Brian

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 23-06-05 23:36

Hi
Der er sikkert som du forventer alternativer, du kan også sagtens på
net på Solids ,du skal blot exportere og importere en enkelt gang ,
måske interpolere nogle flere net punkter , men hvad så --- 3D
fræsning er da alligevel en gammeldags tankegang, hvis du skal have
direct-link skal du tænke i 3D-H så kan du bygge runde huse, uden at
bukke nogetsomhelst.

http://home20.inet.tele.dk/h-3d/villa9.gif

P.C.