er der nogen der har erfaring med Eclipse,~
Fra : Claus Petersen

Dato : 22-06-05 12:02

Hej NG.

Vi er ved at finde et alternativ til JbuilderX og har i den forbindelse
prøvet eclipse med windowsbuilder som plugin, men mange af vores tidligere
JFrame klasser bliver ikke vist rigtigt(Alle labels, knapper osv bliver ikke
vist)

Samtidig er den utroligt langsom når man går fra source pane til designer
efter at have rettet bare en linie kode.

Er det os der har sat det forkert op eller....

Claus Petersen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-06-05 16:30

"Claus Petersen" <claus$E30@puppetmaster.dk> writes:

> [...]
> efter at have rettet bare en linie kode.
>
> Er det os der har sat det forkert op eller....

Prøv at kigge på Visual Editor til Eclipse. Sørg for at den eclipse i
bruger passer til.

Den er stor men fungerer ok.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Mikael Flensborg

Dato : 23-06-05 07:22

Claus Petersen wrote:
> [...]
> efter at have rettet bare en linie kode.
>
> Er det os der har sat det forkert op eller....

Hej..
I min udviklingsafdeling sidder vi delt mellem Eclipse og IntelliJ IDEA,
hvilke efter min mening er de eneste "prof" IDE'er.. Vurdere at IDEA er
Eclipse overlegen på mange punkter, men tilgengæld koster den penge
($500). Men Eclipse er dog heller ikke helt i skoven (deres CVS
integration stinker)..
Hvis du vil have et godt råd så benyt IDEA (eller discount versionen
Eclipse). Og hold dig totalt fra Visual Editors/Composers og lignende og
kod alt UI'et i hånden.. Således for du mere kontrol med koden, som
tilmed blivere meget nemmere at vedligeholde.. Samtidig slipper du for
det bøvl du sidder med der, skulle du skifte IDE igen om et par år. Min
(efterhånden lange) erfaring siger mig at der er mange penge og tid at
spare på langt sigt herved.

/Mikael

Fra : Claus Petersen

Dato : 23-06-05 08:46

"Mikael Flensborg" <mflensborg@clcbio.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du sidder med der, skulle du skifte IDE igen om et par år. Min
> (efterhånden lange) erfaring siger mig at der er mange penge og tid at

Tror ikke at det vil nytte noget at kode al GUI i hånden, vi har mere end
100.000 linier GUI kode.....Men tak for dit svar, måske det var værd at
kikke op IDEA

Claus