Listview spørgsmål VB6, SP6
Fra : Neo

Dato : 18-06-05 10:44

Hej alle

Efter at have leget en del med listview, vil jeg nu prøve at putte nogle
ikoner i min listview.

For så vidt går dette osse fint ... et stykke af vejen

Jeg har nogle problemer med rækkefølgen .... håber på lidt hjælp !

jeg ønsker at fylde min listview med data og ikoner således:

01|06|11
02|07|12
03|08|13
04|09|14
05|10|15.... osv

IKKE således

01|02|03
04|05|06
07|08|09
10|11|12
13|14|15.... osv

Min kode ser sådan ud (indtil videre) ......

Private Sub initlv()

Set ListView1.SmallIcons = ImageList1
ListView1.View = lvwReport

ListView1.ColumnHeaders.Add , "Column 1", "Column 1"
ListView1.ColumnHeaders.Add , "Column 2", "Column 2"
ListView1.ColumnHeaders.Add , "Column 3", "Column 3"

Dim itmX As ListItem
Dim i As Integer

For i = 1 To 255
Set itmX = ListView1.ListItems.Add(, , "Row " & i, , 1)
Next i

For i = 1 To 255
'her skal column2 fyldes med data 1 - 255
Next i

For i = 1 To 255
'her skal column3 fyldes med data 1 - 255
Next i

End Sub

Hvordan skal jeg skrive koden for de 2 sidste "for i" så data og ikoner
tilføjes de enkelte celler i den nævnte rækkefølge?

Håber at i forstår spørgsmålet !

På forhånd tak for hjælpen

Neo

Fra : Jens Brandt

Dato : 20-06-05 10:49

Hej Neo
Jeg vil foreslå at du skriver rækkevis, man du har sikkert dine grunde
til at gøre det kolonnevis.
De kolonner du skal gennemløbe senere skal dannes tomme ved første
gennemløb.
Pas på hvis der er sat noget sortering på dit listview, det kan muligvis
drille!

For i = 1 To 255
Set itmx = ListView1.ListItems.Add(, , "Row " & i)
itmx.SubItems(1) = ""
itmx.SubItems(2) = ""
itmx.SubItems(3) = ""
Next i

For i = 1 To 255
ListView1.ListItems(i).ListSubItems(1).Text = "Row " & i
Next i

For i = 1 To 255
ListView1.ListItems(i).ListSubItems(2).Text = "Row " & i
Next i

Fra : Neo

Dato : 21-06-05 17:20

"Jens Brandt" <JensBrandt@NOMAIL.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Jens

Tusinde tak for din hurtige besvarelse ! - den hjalp mig meget !

det var ordene "De kolonner du skal gennemløbe senere skal dannes tomme ved
første
gennemløb." der hjalp mig på vej !

Mvh Neo