- at jeg må hvile i trygheden ved tan
Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-06-05 11:35

> 17. JUNI
>
> Dagens tanke
>
> Vi i AA har fået det privilegium at leve to liv på en livstid. Et liv
i druk, fald og destruktion. Dernæst - gennem AA - et liv i ædruelighed,
fred i sindet og brugbarhed. Vi, der har genvundet vor ædruelighed, er
moderne mirakler. Og vi lever på lånt tid. Nogle af os kunne have været
døde for længe siden. Men livet gav os en anden chance.

> Står jeg i taknemmelighedsgæld til AA, som jeg ikke kan tilbagebetale
resten af mit liv?

> Dagens meditation
>
> Ved at tænke på Gud med kærlighed og tilbedelse, bortdriver vi det
onde. Det ondes hærskarer flygter overfor disse tanker. Tankerne om
denne magt, der er større end dig selv, kaldes den livline, der redder
dig fra fristelser. At tænke på Gud bortjager ensomheden og fordriver
tungsindet. Det indstævner hjælpen til sejr over fejltagelserne. Tænk på
Gud så ofte som muligt. Brug dine tanker andagtsfuldt og målbevidst. Det
vil bære dine tanker bort fra det materielle hen mod det åndelige, som
giver livet værdi.