Player til MP3 filer?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-06-05 15:09

Er der nogen der ved om der findes en source file som afspiller MP3 filer?
Det jeg er ude på, er at lave en afspiller i Flash, som kigger i en mappe
med MP3 filer, og man kan så skifte nummer på playeren (ligesom på en
CD-afspiller). Den skal selv kunne se numrene i mappen, så man ikke skal
lave om i selve Flash filen hver gang der kommer et nyt stykke musik.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : teezman

Dato : 16-06-05 17:44

Hei Thomas, håper du forstår norsk. ;)

Så vidt meg bekjent går det ikke å få en flash-applikasjon i seg selv til å
kikke i en mappe etter MP3-filer. Derimot vil jeg tro dette er mulig ved
hjelp av PHP, ASP eller lignende.

Jeg har selv laget en mp3-spiller i Flash men denne begrenser seg forløpig
til forhåndsvalgte filer å avspille. Se "Launch MP3 Player" oppe til høyre
her: www.projectweb.ws
Planen er å få en automatikk i dette, nettopp slik som du ønsker. Denne vil
dog ikke være gratis når ferdig, men en symbolsk sum.

Og nei, jeg vet ikke om en source file på tilsvarende.

Mvh
Arild

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 30-06-05 08:36

"teezman" <svarinfo@start.no> skrev i en meddelelse
> Hei Thomas, håper du forstår norsk. ;)

Ikke noget problem - har familie i Bergen og Drammen

> Så vidt meg bekjent går det ikke å få en flash-applikasjon i seg selv til
> kikke i en mappe etter MP3-filer. Derimot vil jeg tro dette er mulig ved
> hjelp av PHP, ASP eller lignende.

Jeg har fundet en afspiller der henter filerne fra en mappe, og kender
titlerne på numrene fra en XML fil. Det fungerer ganske greit, men jeg kan
ikke finde ud af at redigere layoutet på den Du kan se den her:
http://www.communitymx.com/abstract.cfm?cid=D2DC4 - den er endnu ikke i brug
på nogen side, da denne er under udarbejdelse.

> [...]
vil
> dog ikke være gratis når ferdig, men en symbolsk sum.

Ærgeligt den ikke er færdig endnu - specielt hvis man har mulighed for at
tilpasse layoutet til sin eksisterende side.