have hjælp
Fra : futte

Dato : 12-06-05 20:32

Hej
Jeg bor i en handicapvenlig almen bolig som jeg er henvist til gennem
kommunen. Der hører have med til som jeg ikke selv kan passe. Da jeg fik
boligen fik jeg af boligselskabet, at vide, at jeg gerne måtte lave haven
om.
Haven er meget ujævn. Desuden er jeg kørestolsbruger, så jeg skal have lavet
den med stier osv men dette koster en del penge. Jeg har henvendt mig til
kommunen, da jeg har haft besøg af boligforeningens formand der kræver, at
haven kommer til at se ordentligt ud. Det har taget kommunen to år at komme
frem til, at det eneste jeg kan søge er enkelt ydelse i henhold til dårlig
økonomi. Af erfaring ved jeg at det rådighedsbeløb man har bestemt sig for i
kommunen er større end det jeg får på pension. Kommunen oplyser endvidere at
de sikkert vil få en meddelelse fra boligselskabet men at de ikke foretager
sig noget i den forbindelse ej heller vil de være behjælpelige med, at finde
en anden bolig, da jeg har misligholdt lejeloven, hvis ikke jeg ordner min
have. De siger at det eneste der står i loven er hvis det er ændring
indvendigt, kan det virkelig være rigtigt Da jeg fik boligen husker jeg at
der var snak om tilgængelighed vedr min invalidebus, der stod en masse om
belægning og afstand til parkering Er der så ikke også en lov vedr
tilgængelighed omkring boligen
Haven er nu så tilgroet at den skal laves om, og hvordan får I andre passet
jeres
Hilsen
Freja

Fra : Brian Jensen

Dato : 24-06-05 21:27

Hejsa
Som så mange andre så må du nok indstille dig på at leje en havemand. Mange
ældre og handicappede har en have mand til at tage sig af alt det udendørs.
At det hele er tilgroet hos dig, syntes jeg ikke kommunens skyld, hvis det
så okay ud da du flyttede ind.
Hvis det offentlige skal holde have og ligge fliser hos alle der ikke selv
kan, så kommer de nok til at skære endnu mere i hjemmehjælp m.m. til dem som
trænger.

Der hvor jeg boede før var der 5000 kvm have, så jeg måtte da selv invistere
i en have traktor til 15000 kr. Men det havde en på gå-ben nok også gjort.

Jeg ved at man som regel kan få støtte til fliser, så der kan blive adgang
til terasse (sikkert ikke hvis der er adgang fra en havedør). Men tror ikke
du skal regne med at få støtte til an omlægning af haven.

Hilsen Brian
www.life-of-brian.dk