dk.hrlbred.slank
Fra : Sonja Bordrup

Dato : 10-06-05 10:26

jeg ville blive glad for at få gode råd da min mand har sukkersyge og
er meget stor ,jeg kunne godt 20 kilo men har meget svært ved det

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-06-05 16:11

Sonja Bordrup skrev den 10-06-2005 11:26:
> jeg ville blive glad for at få gode råd da min mand har sukkersyge og
> er meget stor ,jeg kunne godt 20 kilo men har meget svært ved det

Min personlige kæphest: DrPhil's 7 nøgler til varigt vægttab.

Den eneste ulempe er: Det er ikke en nem metode.

Det kræver:

Tænke rigtigt
Styr på sine følelser
et fejlsikret miljø
Styr på impulsspiseri mv.
En anderledes kost
Motion
En støttende omgangskreds.

Tro mig: Det er ikke let at blive let.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jan Hansen

Dato : 10-06-05 22:45

"Sonja Bordrup" <sonja.bordrup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ville blive glad for at få gode råd da min mand har sukkersyge og
> er meget stor ,jeg kunne godt 20 kilo men har meget svært ved det

Hej - Et råd kunne være at anbefale dig at læse om Atkins kostomlægning. Du
finder meget materiale ved at søge på Google.
Du kan også med fordel købe bogen hos boghandleren, den koster vist 249,-
Vi er flere herinde der med succes har smidt mange kilo ved at lægge kosten
om og reducere kulhydrat indtaget betragteligt.
Men, jeg ved ikke om din mand vil kunne tåle at følge Atkins, når han i
forvejen har sukkersyge ?
Under alle omstændigheder er det nok bedst at tage lægen med på råd.

VH Jan

Fra : Sonja Bordrup

Dato : 19-06-05 19:14

Jan Hansen <jahans@yahoo.com> skrev:

> [...]
>Under alle omstændigheder er det nok
>bedst at tage lægen med på råd.
>
>VH Jan tak for det gode råd det,vi har været til lægen men det er
svært men vi må bare og se om det lykkes

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-06-05 19:02

"Sonja Bordrup" <sonja.bordrup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ville blive glad for at få gode råd da min mand har sukkersyge og
> er meget stor ,jeg kunne godt 20 kilo men har meget svært ved det

600 g grønsager om dagen
max. 2 skiver hvidt brød om dagen, gerne kun 1,
rugbrød - meget groft, med proteinrigt pålæg, ingen smør under,
2-3 stk. frugt dagligt,
og en fornuftig portion aftensmad.
Gerne ½ l mager mælk dagligt
Gerne 1 bæger A-38 med müsli i om formiddagen.

Man er ikke sulten efter den omgang, og med
garanti går vægten ned hver dag.

Mvh.Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-06-05 19:10

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42ab2705$0$58723$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> Gerne ½ l mager mælk dagligt
> Gerne 1 bæger A-38 med müsli i om formiddagen.
>
> Man er ikke sulten efter den omgang, og med

Motion hjælper selvfølgelig også.
Jeg glemte vist også at skrive, at der ikke
serveres kager og andre søde sager.
Er man i byen, kan man spise en anelse af
det, men var varsom.

Mvh.Bodil.

Fra : Sonja Bordrup

Dato : 19-06-05 19:07

Fra : Sonja Bordrup

Dato : 19-06-05 19:09

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-06-05 16:51

Sonja Bordrup wrote:
> jeg ville blive glad for at få gode råd da min mand har sukkersyge og
> er meget stor ,jeg kunne godt 20 kilo men har meget svært ved det

(S)Low-carb (Atkins, Omega, +....) under en eller anden for er perfekt, da
det i sig selv er en omlægning til en diabetikervenlig kost. Men husk - det
er ikke en kur, det er en kostomlægning. Og en sund omlægning for en
diabetiker.

vh
Jan

--