Hjælp
Fra : René Hvid

Dato : 08-06-05 12:51

Hej Gruppe

Jeg brugte autocad meget i min studie tid, for 13 år siden, og har nu fået
behov for at konstruere lidt igen, men jeg ved ikke hvilket program der vil
være det bedste at bruge, jeg har så godt som glemt at bruge autocad, så jeg
vil lige høre jer om hvilket program i kan anbefale.
Det skal kunne bruges til 3d og det skal køre på en pc med følgende
configeration

Intel pentium4 550
1 GB ram
19`` fladskærm

Håber i kan hjælpe.

René Hvid

Fra : Mette P.

Dato : 08-06-05 21:13

"René Hvid" <dsl210448@vip.cypercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil lige høre jer om hvilket program i kan anbefale.
> Det skal kunne bruges til 3d og det skal køre på en pc med følgende

Det bliver nok svært at få et 3D program op på en fladskærm. Du kan ikke få
"dybden" med. Ellers bruger vi meget paint, som vi printer ud, og kommer på
vores tøj.

Hej hej

Mette

Fra : Torben Ruby

Dato : 09-06-05 18:06

"Mette P." <Mette.p@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "René Hvid" <dsl210448@vip.cypercity.dk> skrev i en meddelelse

> vil
> jeg

Du kan prøve Inventor fra Autodesk.. der er lavet en ret god dansk lærerbog
der hedder inventorbogen (http://www.invent.dk/inventorbogen/), ved ikke om
alm mennesker kan købe en Billig version af Inventor, men studerende kan....

Eller er der ProE (ProEngineer) , hvor du kan købe en studieversion og en
til private , til "rimelig pris".. www.proestudent.com, hvor du også kan
købe gode lærerbøger...

Jeg har ikke arbejdet med Inventor, dog set bogen og inventor kører... og
det virker ikke som om at der er langt imellem de to programmer, fordelen
ved Inventor er dog den gode danske lærerbog som jeg har haft til gennemsyn
i en tideligere udgave..

Ja ja kvinder og teknik )

Ruby

Fra : GK

Dato : 07-09-05 00:43

"Torben Ruby" <Rubyto_Fjerndette_@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det virker ikke som om at der er langt imellem de to programmer, fordelen
> ved Inventor er dog den gode danske lærerbog som jeg har haft til

jaja og mænd og målsætning det er squ sjælden man ser en tegning der er
målsat ordenlig nu om dage
alt bliver jo lavet efter dxf igies o.s.v filer og så er det lige som at
målsætningen ryger fløjten ..kenner i det ????

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 07-09-05 18:46

> [...]
> alt bliver jo lavet efter dxf igies o.s.v filer og så er det lige som at
> målsætningen ryger fløjten ..kenner i det ????

Ja føj... syntes faktisk at det er værre hvis det hele tegens i samme lag,
det ses ofte.
Eller at radius og vinkler ikke er tegnet korrekt, feks tegnet R10 er målsat
R15 !!!
Så er det ikke let at ligge baner på :-/

-Leon

Fra : GK

Dato : 09-09-05 00:25

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
målsat
> R15 !!!
> Så er det ikke let at ligge baner på :-/

ja det er somme tider noget værre rod ,, med målsætninger og alt tegnet i de
forkerte lag ,,og noget af det i lag 1 og det andet halve i lag2 o.s.v
puuuuee ha så er det djævlen kommer frem i en ha ha ha

Fra : Lars

Dato : 10-09-05 22:33

In article <431e29b1$0$73153$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
GK@mail.tele.dk says...

Hej, det er faktisk muligt at få ægte 3D monitorer:

http://www.opticalitycorporation.com/
http://www.stereographics.com/

--
Best regards