LPCTSTR og char*
Fra : KM

Dato : 06-06-05 13:09

Hej gruppe

Jeg er ved at lave en lille dll, der kan hente nogle få tekst
informationer fra en hjemmeside. Jeg faldt over en stump kode som
returnere data fra hjemmesiden som LPCTSTR. Jeg formoder det er en
widechar ting og den vil jeg gerne have konverteret til en char pointer.
Jeg arbejder med VS.NET 2003

Håber en eller anden kan hjælpe mig

På forhånd tak
Kåre

Fra : Martin Dyring

Dato : 06-06-05 14:51

"KM" <none@none.dk> wrote in message

> [...]
> returnere data fra hjemmesiden som LPCTSTR. Jeg formoder det er en
> widechar ting og den vil jeg gerne have konverteret til en char pointer.

Hejsa

Du kan bruge WideCharToMultiByte til at konvertere fra wchar_t til char
(hvor du sa kan angive en codepage/tegnsat der skal benyttes til
konverteringen). Brug eks. CP_UTF8 som codepage parameter for at konvertere
widechar-strengen til UTF-8.

PS:

Ga til "Configuration Properties" -> "General" i dit projekt. Alt afhangig
af om du valger

- Character Set: Use Multi-Byte Character Set
- Character Set: Use Unicode Character Set

vil LPCTSTR vare defineret som hhv. "const char *" og "const wchar_t *".

--
Mvh,
Martin Dyring

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-06-05 08:30

> [...]
> returnere data fra hjemmesiden som LPCTSTR. Jeg formoder det er en
> widechar ting og den vil jeg gerne have konverteret til en char pointer.

LPCTSTR afhanger af hvordan dll'en er compileret. Hvis den er compileret til
ANSI tegnsattet, sa er LPCTSTR bare en (const char *) og ellers er det en
"wide char ting". DLLen kan ogsa indeholde support for begge dele. I sa fald
vil der vare et A efter funktionsnavnene for ANSI udgaverne og W for wide
char udgaverne.

Niels Dybdahl