Hvad er top kvalitets akryl malling??
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 06-06-05 20:12

Hvad er top kvalitets akryl malling?? Jeres erfaringer? Har prøver Ara
kunstnerkvalitet, og er ikke helt tilfreds, så hvad med fx Golden? Andre
forslag..?

/ Thomas

Fra : Jokerman

Dato : 06-06-05 22:36

Hej

Jeg bruger kun System 3 fra Daler-Rowney. Den har en god farvemætning, god
dækkeevne, god at arbejde med og så kan jeg lide lugten.

Jeg kender flere professionelle kunstnere der bruger den.
Den kan bl.a. købes hos Vindelev Blindrammefabrik. Håber du kan bruge dette
svar.
Hilsen Jokerman

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-06-05 19:31

Jokerman wrote:
> [...]
>
> Jeg kender flere professionelle kunstnere der bruger den.
> Den kan bl.a. købes hos Vindelev Blindrammefabrik. Håber du kan bruge

Er det virkelig kunstner kvalitet? Troede det var en studie farve.. Må kigge
på det..

/ Thomas

Fra : LD

Dato : 06-06-05 22:45

Hej

Golden og Schminke er bl.a. kvalitets-akryl. Og Winsor&Newton.
VH Lene

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-06-05 19:30

LD wrote:
> Hej
>
> Golden og Schminke er bl.a. kvalitets-akryl. Og Winsor&Newton.
> VH Lene

Hvad bruger du?
/ Thomas

Fra : Espen

Dato : 07-06-05 09:45

Jeg er rigtig glad for at bruge bla Rembrandt og Vallejo... Begge i
kunstnerkvalitet. Konsistensen er fantastisk og dækkeevnen er virkelig god.
OG så blander jeg selv mine farver. Jeg arbejder ofte i store formater, så
"mine egne" farver er mest økonomiske.
Men - alt er jo en temperamentssag. Desuden får jeg meget ud af at
eksperimentere - blande på kryds og tværs for at opnå bestemte effekter,
toner, konsistens etc.

Mvh Winnie

--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-06-05 19:33

Espen wrote:
> [...]
> Men - alt er jo en temperamentssag. Desuden får jeg meget ud af at
> eksperimentere - blande på kryds og tværs for at opnå bestemte

Købt hos Kunstnerartikler.dk ??
Har du iøvrigt en hjemmeside, nysgerrig på hvad du laver!

/ Thomas

--
Besøg mit WebGalleri: www.Kristen-Kunst.dk

Fra : Espen

Dato : 08-06-05 20:49

Hej Thomas

Jeg handler primært hos City Kunsnerartikler, Albert Knudsen og Aart De Vos.
Mine pigmenter og akrylbinderen køber jeg dog primært hos en lille lokl
farvehandler - miljørigtigt og billigt!

Ja jeg har en hjemmeside - dog ikke helt opdateret www.schildknecht.dk Har
en stak færdige billeder stående der skal affotograferes og uploades.
Desuden er jeg repræsenteret hos www.art-for-future.com

Mvh Winnie

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-06-05 21:49

Espen wrote:
> [...]
> www.schildknecht.dk Har en stak færdige billeder stående der skal
> affotograferes og uploades. Desuden er jeg repræsenteret hos

Takker igen for svar!

Mvh Thomas

Fra : Steen Andersen

Dato : 07-06-05 21:27

> [...]
> Hvad er top kvalitets akryl malling?? Jeres erfaringer? Har prøver Ara
> kunstnerkvalitet, og er ikke helt tilfreds, så hvad med fx Golden? Andre

Jeg bruger Maimeri Brera, alternativt Vallejo Artist. Jeg er meget tilfreds
med begge 2.

Tidligere brugte jeg mest Rembrandt, men efter flere revnede tuber, så har
jeg droppet den.

Jeg bryder mig ikke så meget om Goldens (Heavy Body) konsistens.

mvh
Steen

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-06-05 19:41

> [...]
> så har jeg droppet den.
>
> Jeg bryder mig ikke så meget om Goldens (Heavy Body) konsistens.

Hvor køber du så disse farver henne du selv bruger?
/ Thomas

Fra : Steen Andersen

Dato : 09-06-05 16:43

http://www.kunstnerartikler.dk/hp/bindex.htm

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 09-06-05 23:54

Steen Andersen wrote:

> http://www.kunstnerartikler.dk/hp/bindex.htm

Yeps. Har modtaget en pakke idag derfra med en del Vallejo Artist farver,
glæder mig til at prøve dem.

/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 12-06-05 02:37

> Yeps. Har modtaget en pakke idag derfra med en del Vallejo Artist
> farver, glæder mig til at prøve dem.
>
> / Thomas

Og min første erfaring er positiv. Virker som en bedre kvalitet end jeg
plejer. Både i forhold til dækkeevne, fint pastost og højpigmenteret. Lugter
måske en anelse mere giftigt/ syntetisk end ARA. Men første indtryk er godt,
kunne godt minde lidt mere om oliemaling end andre akrylprodukter jeg har
prøvet, og det har jeg det rigtig godt med!

/ Thomas

Fra : Espen

Dato : 08-06-05 20:54

Revnede tuber? Det har jeg 7-9-13 ikke oplevet endnu!
Jeg kender ikke Maimeri Brera - kan du sammenligne den med Vallejo Artist
for mig... Hvor købes det og hvordan ligger det prismæssigt?

Mvh Winnie