Er TopoTarget en god ide?
Fra : Steen Johansen

Dato : 06-06-05 14:53

TopoTarget: Tegningskurs mellem 20,50-25,50 kr.
06-06-2005 - 07:01

Aktierne i det danske kræftforskningsselskab TopoTarget udbydes til
tegning på børsen til en kurs mellem 20,50 kr. og 35,50 kr. Topo Target har
valgt at udstede 10 mio. nye aktier. Det meddeler TopoTarget.
Bruttoprovenuet kan således beregnes til mellem 205 og 255 mio. kr.

Dertil har de tre emissionsbanker, Danske Bank, Alfred Berg og
Handelsbanken modtaget en overallokeringsret - en såkaldt Green shoe - der
kan udnyttes i indtil 30 dage efter den første handelsdag på Københavns
Fondsbørs. Overallokeringsretten giver de deltagende banker ret til at tegne
mellem 1,2 og 1,5 mio. ekstra aktier i selskabet til den udbudte kurs.

Tegningen af nye aktier og fastsættelse af kursen finder sted efter
bookbuilding-metoden. Tegningsperioden starter den 6. juni. og løbet frem
til senest den 9. juni. Udbudskursen ventes offentliggjort seneste 10. juni,
hvor også selskabets aktier ventes noteret første gang på Københavns
Fondsbørs.

TopoTarget havde en omsætning i første kvartal i år på 20,9 mio. kr.
mod et rundt nul i samme periode sidste år. Forsknings- og
udviklingsomkostningerne løb op i 18,0 mio. kr. mod 12,5 mio. kr. mens
administration kostede 6,9 mio. kr. mod 4,7 mio. kr. Dermed havde
biotekselskabet et underskud på driften på 4,0 mio. kr. mod et minus på 17,2
mio. kr. og når der blev taget højde for de finansielle indtægter og
udgifter, var underskuddet før skat på 6,2 mio. kr. i året første tre
måneder i år mod et minus på 17,5 mio. kr. året før.

Ved udgangen af første kvartal havde TopoTarget likvider og
værdipapirer for 25,9 mio. kr. mod 26,6 mio. kr. ved årsskiftet.

Provenuet fra børsnoteringen skal - sammen med de allerede
eksisterende likvider - bruges til finansiering af udviklingsomkostningerne
til de potentielle produkter. Ca. 100 mio. kr. skal gå til de resterende
kliniske fase II/III-forsøg med produktkandidaterne Savene og Peac, samt til
opnåelse af myndighedsgodkendelser og markedsføring af disse. Og ca. 165
mio. kr. skal bruges til udvikling af andre produktkandidater mod store
sygdomsgrupper - hjernekræft, tarmkræft og hudsygdomme - indtil en ny
partner kan findes.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 06-06-05 15:35

Nah, Junk!

Omsætningen matcher nogenlunde Gælden - det eneste man kan se fra tallene er
at de skam er gode til at brænde penge af! Hele egenkapitalen på fire år og
nu er de "sultne" igen.

Hvis jeg ville have det papir, ville jeg vente til efter børsintroduktionen:
Måske kan man købe de samme papirer til en 10'er?

der er lidt uden kurver her:

http://www.jp.dk/kp/artikel:aid=3086908/

Fra : Steen Johansen

Dato : 06-06-05 19:20

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d81mug$kac$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [...]
>
> Hvis jeg ville have det papir, ville jeg vente til efter
> børsintroduktionen:
> Måske kan man købe de samme papirer til en 10'er?

Jeg har i dag købt for 35000 kr og ved først efter 10 juni hvor mange jeg
får!
Så jeg har is i maven, de fleste aktier jeg har rykker meget lidt
Mvh Steen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-06-05 10:07

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message

> Jeg har i dag købt for 35000 kr og ved først efter 10 juni hvor mange jeg
> får!

Held og lykke med ... katten i sækken.

> Så jeg har is i maven, de fleste aktier jeg har rykker meget lidt
> Mvh Steen

Hvis den følger formen fra omkring 80% af andre nyemissioner (*),vil den
kort efter emissionen stige en 5-10% for derefter at falde de næste 2-3
år....

* Hersh Shefrin: "Beyond Fear and Greed".

Fra : Peter H

Dato : 07-06-05 10:24

Ja det er virkelig held og lykke også fra min side.

Der er sådan set ikke noget i vejen for at supplere med Biotek i en større
og langsigtet strategi.
Man uden en forretningsplan eller risikoplan eller porteføljestrategi er det
mere lotto end investering.

Det kan gå godt og dårligt men uden en langsigtet plan vil man højst
sandsynlig tabe og din iver lugter mere af spænding end snusfornuft og
investeringer der er baseret på spænding og is i maven er
følelsesorienterede så det er lyder som om det ikke er logikken der træffer
afgørelsen men spændingen og så kan det næppe gå godt da det ligeledes vil
være følelserne der træffer salgstidspunktet.

Det vil være en stor hjæp for dig selv at have et exit-tidspunkt, og hvis
man ikke kan beregne det, så er det lotteri.
En købmand ved jo også hvad han skal give for se&Hør og exit er hvad han
skal sælge den til, men at købe noget, en aktie og så se tiden an, er ikke
købmandsskab men lotteri.

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-06-05 13:46

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købmandsskab men lotteri.
>
> Samlet køb fra år 2000 til i dag 278000 kr
Værdi i dag 7/6 393239 kr
Tjent: 115234 kr
Ikke tosset af en tosse!
og jeg var for pivet og turde ikke købe ØK da vi kunne få dem i nakken

MvH Steen

Fra : Peter H

Dato : 07-06-05 15:04

det er udemærket men hamler slet ikke op med de bedste
investeringsforeninger i danske aktier.

ALFRED BERG DANMARK, SEBinvest DANAMRK og en masse bankinvest osv

Din forrentning ligger på 40% på 5 år, nej det er ikke ret godt set i
benchmarksammenhæng og er endda mindre end lange obligationer i samme
periode, der har givet 5-6% pa + kursstigninger, der er skattefrie.

Men selvfølgelig flot at du i det hele taget er med i markedet og har fået
en gevinst.

PH

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-06-05 17:58

> [...]
>
> PH
>Jeg var inde på at jeg var en heldig katoffel og den helt store gubbenål?
De fleste jeg kender har tabt penge de sidste år
MvH Steen

Fra : Peter H

Dato : 07-06-05 15:08

Har du så ikke ejendomsaktier; det har været min kæphest for læsere der
husker mig.
KEOPS fik jeg i fredags til 6,1, nu 7,4 dvs 13000 kr på 2 dage. Det var 1/10
af dit 5årige overskud på 2 dage.

Jeg mener stadig der vil gå trend i KEOPS, JEUDAN, SJÆLSØ, NORDICOM ...

PH

Fra : Dennis

Dato : 29-06-05 14:53

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> 1/10 af dit 5årige overskud på 2 dage.
>
> Jeg mener stadig der vil gå trend i KEOPS, JEUDAN, SJÆLSØ, NORDICOM ...

Hvorfor ser jeg dette nu..
Og har du en forklaring på stigningerne??

PS: TILLYKKE.. Du har da totalt scoret kassen nu..

Mvh Dennis

Fra : Dennis

Dato : 30-06-05 10:04

> Hvorfor ser jeg dette nu..
> Og har du en forklaring på stigningerne??
>
> PS: TILLYKKE.. Du har da totalt scoret kassen nu..
>
> Mvh Dennis

Og idag håber jeg du har solgt

Fra : Peter H

Dato : 30-06-05 11:02

Jeg har haft 2 af dem i 1 år og Keops solgt på vej op, men stadig 80K i
overskud.

Ved langtidsinvesteringer og value ser jeg ikke på om de stiger eller falder
hver dag. Det siger jo sig selv at det gør de mange af dagene og nogle af
dagene meget.

det er dog primært pensionspenge i dette tilfælde og jeg lægger mere og mere
om til inv.foreninger der plejer at stige med 10-20% pa ved
lavriskoinvesteirnger.
I går købte jeg SKAGEN Global investeringsforening. Den er steget med 22% pa
siden starten for 7-8 år siden og det er valueinvestering, dvs man med
overlæg går efter billigt fastsatte aktier.

PH

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-06-05 22:20

> [...]
>
> Hvis jeg ville have det papir, ville jeg vente til efter
> børsintroduktionen:
> Måske kan man købe de samme papirer til en 10'er?

Topotarget lukker for nye aktieordre
København, tirsdag, 20050607 21:17:29 Ritzau/robTopotargets børsintroduktion
er på vej til at blive en overvældende succes. Tirsdag måtte biotekselskabet
lukke for nye aktieordre på grund af efterspørgslen.
Biotekselskabet Topotargets børsintroduktion tegner til at blive en
tordnende succes. Efterspørgslen på selskabets aktier har været så stor, at
Topotarget tirsdag aften måtte lukke for nye ordre på under to millioner
kroner til privatpersoner.

- Interessen har været større, end vi på forhånd havde håbet på, og det er
vi vanvittig stolte af. Vi har besluttet at stoppe for tegningsordre til
privatpersoner af frygt for at skuffe for mange. Det kan godt være, at nogle
af dem, der ikke har nået at tegne ordre, bliver skuffet over den
beslutning, men omvendt synes vi også, der skal være noget til fordeling
mellem dem, der kom først til mølle, siger finansdirektør Leif Hamø til
Ritzau.

/ritzau/

Det tegner ikke så ilde?

MvH Steen

Fra : Peter H

Dato : 07-06-05 22:56

> Det tegner ikke så ilde?

Det er stadigvæk lotteri, men selv spilleautomater giver gevinst i 85% af
tilfældene.

Jeg ville aldrig røre topotargit men mest fordi nyemissioner ikke har min
interesse, det er nemlig ikke på emmisioner og investering jeg tjener til
dagen af vejen men daytrading og jeg ønsker ikke at sprede mig, men sig til
når du sælger den, så vi kan se om du har scoret.

Men det er dine følelser der handler for dig og det går næppe godt på lang
sigt. 40% afkast på 5 år er meget povert, men dog bedre end inaktivitet. Og
hvis du mener du har heldet med dig synes jeg det er en farlig cocktail.
Hvis du havde en gennemarbejdet forretningsmodel med dig var det noget
andet.

Men du er jo bevidst om at det er en slags lotteri. Det tager jeg dog hatten
af for og at du ved at det er hjertet der taler, ikke hjernen.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 12-06-05 12:43

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det tegner ikke så ilde?

Jo - For hvem skal man sælge til nu hvor Alle og Enhver er Begejstrede og
har kastet alle deres penge i grams?

Fra : Steen Johansen

Dato : 12-06-05 13:15

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse news:42ac1fa8$0$58828$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jo - For hvem skal man sælge til nu hvor Alle og Enhver er Begejstrede og
> har kastet alle deres penge i grams?

De kunne have solgt 6 gange så mange, så købere der ikke fik dem de havde
regnet med er antageligt stadigt interesserede?
Frithiof Andreas Jensen husker du ikke hvad dit bud var for Vestas, da jeg
købte kurs 85,50 for 3 måneder siden.
Hvis du har glent det! Så var du inde på at den "rigtige kurs" lå på omkring
45 I dag er den 106,75
Jeg får snart 105000 kr Har du et bud på hvad der ville være godt at købe?
MvH Steen
Tab og vind med samme sind! (sikke noget sludder)

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-06-05 11:26

> Jeg får snart 105000 kr Har du et bud på hvad der ville være godt at købe?

Hvorfor spørger du lige mig - siden du er åbenlyst betaget at at Vestas ikke
endnu er kommer under 50?

Men:

Østeuropa - der er vækst, flade skatter samt en positiv og energisk stemning
hos folk. Ikke som resten af Europa, med høje skatter, lav vækst og
klynkeri over den mindste forandring.

Måske ERF - betaler lige godt 10% p/a i udbytte selvom den er blevet dyr
(jeg får 22% fordi jeg købte den i USD 12.6); måske Frontline om lidt tid
efter den er faldet. Den ser ud til at være på vej over på andre hænder
(højt volumen, prisfald)

Der kommer efter min mening ikke større stigninger i markedet; renten er på
vej op - så "ting, der betaler udbytte" burde blive mere værd.

PS:

Vestas *kommer* under 50 inden 2008 - de tjener simpelthen alt for lidt på
omsætningen og de vil skuffe egne forventninger igen & igen indtil alle
bliver trætte af dem. *Så* vil jeg købe nogen.

Vestas ville have en bedre forrentning af egnekapitalen hvis de bare fyrede
alle & enhver, solgte bygningerne og købte obligationer for pengene -
grunden til de ikke gør det er vel at cheferne så skulle ud at arbejde for
føden i stedet for at suge aktionærernes penge.

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-06-05 23:23

skrev i en meddelelse news:d8rk4d$b59$1@news.al.sw.ericsson.se...

> "Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message

> Hvorfor spørger du lige mig - siden du er åbenlyst betaget at at Vestas
> ikke
> endnu er kommer under 50?

Verden er gak!

> [...]
> (jeg får 22% fordi jeg købte den i USD 12.6); måske Frontline om lidt tid
> efter den er faldet. Den ser ud til at være på vej over på andre hænder

Jeg køber ERF

> [...]
> grunden til de ikke gør det er vel at cheferne så skulle ud at arbejde for
> føden i stedet for at suge aktionærernes penge.

Ja du har ganske ret i det du siger, en foretning der har en intægt på 4% er
ikke nogen foretning, men en religiøs sekt
og derfor!
Mvh Steen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 17-06-05 09:42

> Jeg køber ERF

Pas På - Den er dyr p.t.

Hvis Olien falder, falder ERF hurtigere!

Så det afhænger af hvad du mener om Olien.

Fra : Steen Johansen

Dato : 17-06-05 16:54

skrev i en meddelelse news:d8u2ce$jpi$1@news.al.sw.ericsson.se...

> "Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message

> Pas På - Den er dyr p.t.
>
> Hvis Olien falder, falder ERF hurtigere!
>
> Så det afhænger af hvad du mener om Olien.

Jeg får først pengene 15 august så---
MvH Steen