Vask af hestedækkener?
Fra : Henrik Juul

Dato : 04-06-05 20:36

Hejsa.

Jeg har fået fingrene i en industrivaskemaskine og overvejer at
tilbyde vask af hestedækkener til de lokale rideskoler.
Hvad skal jeg være opmærksom på mht. vask af hestedækkener?

Mvh
Henrik

Fra : Anet

Dato : 04-06-05 22:17

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:ne04a1dg859fd39ffs2d12if3ndsq34034@4ax.com...
> [...]
> tilbyde vask af hestedækkener til de lokale rideskoler.
> Hvad skal jeg være opmærksom på mht. vask af hestedækkener?

(klip)

At de skal indprægneres bagefter vask igen.

--
Hilsen
Annette

Fra : Henrik Juul

Dato : 04-06-05 22:37

>"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
>meddelelse news:ne04a1dg859fd39ffs2d12if3ndsq34034@4ax.com...

>(klip)
>
>At de skal indprægneres bagefter vask igen.

Tak!
Jeg har fundet nogle produkter (på internettet), som kan bruges til at
imprægnere i selve vaskemaskinen, men jeg kan ikke rigtigt finde ud
af, om det er samme imprægnering for alle typer dækkener??

/Henrik

Fra : Iben Holst

Dato : 05-06-05 09:14

> Jeg har fået fingrene i en industrivaskemaskine og overvejer at
> tilbyde vask af hestedækkener til de lokale rideskoler.
> Hvad skal jeg være opmærksom på mht. vask af hestedækkener?

Som allerede skrevet, er imprægneringen efterfølgende vigtig, når det
drejer sig om dækkener der er skal være vandafvisende. Men midlet du vasker
med, skal også helst være specielt fremstillet til dén slags dækkener. Det
giver en form for imprægnering, som også gør at den efterfølgende
imprægnering kan reduceres.
Ingen tørretumbling, da det får fibrene til at gå fra hinanden frem for at
holde tæt mod regn.

Jeg bruger både speciel vaskemiddel og imprægnering når jeg vasker
vandafvisende dækkener og de samme midler når jeg vasker børnenes og mit
eget vandafvisende overtøj. Det giver et knaldgodt resultat.

Ulddækkener vaskes med uldvaskemiddel og næsten alle andre dækkener kan
vaskes med alm. vaskepulver - og så man skal selvfølgelig sørge for at alle
sæberester er ude.

Og så er det bedst at have et tørrested hvor dækkenerne ikke bare hænger
lige ned med inder- eller ydersiden klasket sammen - det forlænger
tørretiden betydeligt hvis de hænger som på en alm. tørresnor. Godt udbredt
og godt med luft og/eller varme omkring.

Iben

Fra : Henrik Juul

Dato : 05-06-05 18:01

> [...]
>tørretiden betydeligt hvis de hænger som på en alm. tørresnor. Godt udbredt
>og godt med luft og/eller varme omkring.

Hej Iben

Mange tak for dit fyldige svar!
Vasker du selv i en alm. husholdningsmaskine og er det normalt
indenfor heste-verdenen??
Tror du, jeg vil kunne tiltrække kunder ved at tilbyde vask incl.
imprægnering for omkring 100 kr. pr. dækken?

Mvh
Henrik

Fra : Iben Holst

Dato : 05-06-05 19:14

"> Mange tak for dit fyldige svar!

Velbekomme!

> Vasker du selv i en alm. husholdningsmaskine og er det normalt
> indenfor heste-verdenen??

Aner ikke hvad andre gør - og dog, ved at flere tager på møntvaskeri når de
har 2-4 dækkener der skal vaskes på samme tid.
Men jeg bruger kun min alm. vaskemaskine herhjemme.

100 kr ??
Umiddelbart var min tanke at det er for lidt - men igen - hvis det er for
dyrt vil de fleste nok vælge at gøre det hjemme, men det kunne jo være at
der var en som kom med flere dækkener på een gang og så synes jeg
umiddelbart at prisen er ok.
Men prøv at regne på hvor meget vaskemiddel og imprægnering du ca skal bruge
på eet dækken og derefter en pris på det - og også hvor meget vand der går
til samt strømforbrug. Dét skal jo dækkes og så skal du ligge det overni som
du synes du vil have i timeløn for at gøre det....

Men måske er der andre her i gruppen som går vasket dækkener "ude" som har
et bud på hvad en rimelig pris ville være?!

Iben

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-06-05 19:49

Her er et foreslag til en service jeg gerne vil have.

Jeg synes det er for besværligt at jeg selv skal bringe
og hente dæknet. Hvorfor ikke tilbyde at hente og bringe
for en hel stald af gangen? Der er jo som regel mere end
en der skal have ordnet dæknet.

JonB

Fra : Henrik Juul

Dato : 05-06-05 20:14

> [...]
>og hente dæknet. Hvorfor ikke tilbyde at hente og bringe
>for en hel stald af gangen? Der er jo som regel mere end

Jamen det er da hermed tilbudt i Jægerspris/Frederikssund-området

Mvh
Henrik

Fra : Anet

Dato : 05-06-05 22:11

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:7mj6a1pmc7m4qi9u86thsir6pvqigfs1om@4ax.com...

> Jamen det er da hermed tilbudt i Jægerspris/Frederikssund-området
>
> Mvh
> Henrik

(klip)

Jeg ved at andre firmaer der vasker dækkener de sender en en pose til
dækkenet som det kan forsendes i.

--
Hilsen
Annette

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-06-05 09:29

Anet wrote:
> [...]
>

> (klip)
>
> Jeg ved at andre firmaer der vasker dækkener de sender en en pose til

Jeg gider ikke på posthuset.

JonB

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-06-05 09:29

Henrik Juul wrote:

> Jamen det er da hermed tilbudt i Jægerspris/Frederikssund-området

Uheldigvis står min hest i Krike Værløse.

JonB

Fra : Kim

Dato : 06-06-05 15:55

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Uheldigvis står min hest i Krike Værløse.

Krikke Værløse eller Kirke Værløse ??
)

Mvh, Kim

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-06-05 12:27

Kim wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> Krikke Værløse eller Kirke Værløse ??
> )

ja

JonB

Fra : Henrik

Dato : 07-06-05 08:58

> Uheldigvis står min hest i Krike Værløse.

Hvis vi f.eks. har et sammenfald af arbejdslokationer, kan vi måske finde ud
af noget, hvis du er interesseret?

/Henrik

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-06-05 12:28

Henrik wrote:

> Hvis vi f.eks. har et sammenfald af arbejdslokationer, kan vi måske finde ud
> af noget, hvis du er interesseret?

jeg cykler på arbejdet, så det er lidt besværligt...

JonB

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-05 16:25

"Iben Holst" <Iben@holst.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men måske er der andre her i gruppen som går vasket dækkener "ude" som har
> et bud på hvad en rimelig pris ville være?!

Hej !

På vores rideskole kan vi få vasket dækkener for 80,- incl afhentning og
tilbagelevering. Det er et firma i Århus der tager sig af den sag.

Hilsen Camilla

Fra : Henrik Juul

Dato : 07-06-05 21:57

>Hej !
>
>På vores rideskole kan vi få vasket dækkener for 80,- incl afhentning og
>tilbagelevering. Det er et firma i Århus der tager sig af den sag.
>
>Hilsen Camilla

Hejsa Camilla.

Er det så incl. imprægnering og reparation?

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-05 10:06

"Henrik Juul" <h1e2n3r4i5k@1janning-2juul.dk (fjern tallene)> skrev i en
meddelelse news:ne2ca11dcg1040qtbrnbic2os90t1neuv1@4ax.com...

> Hejsa Camilla.
>
> Er det så incl. imprægnering og reparation?
>
> Mvh
> Henrik

Hej,

Det er incl imprægnering.
Reperation koster 50,- pr påbegyndt time.

Hilsen Camilla