javascript
Fra : steen

Dato : 02-06-05 13:15

cut'n'npaste fra "min" ticket 202 på www.ecomstation.com men de lader
til at være 'gået i stå'.

####################

Recenty I went from w4 fp17 to eCS 1.2. I get the odd behavior
described beneath.

Both boxes sees, and uses the same installations and user profiles.
Clean install(s) of both Moz and FF has been done several times.
Starting FF or Moz clean (no userprofiles), doesn't make any
differnce.

FIREFOX:

The Weather extension i.e doesn't show it's 'mouseover' info, and it
refreshes slow. Unit change which normally forces a update, doesn't
anymore.

Search as you type only works on first directory. After first change -
no more.

Some javascripts stops running automaticly. (ex:
http://menzi.dk/html/1idag.html)

Some JS menus ditto.

Navigation bar history doesn't appear anymore.

Navigation bar may show non-focus tabs URL

Sometimes Options can't save/close anymore.

Can't install extensions anymore - related to Javascript problem.

Smooth scrolling doesn't work.

Scrolling holding LMB on blank area of scrollbar, ditto

Download manager gets unreadeble in the active download.

Awful fonts - doesn't seem to be using FTLIB

MOZILLA:

And Mozilla Calendar (comletely different profile) doesn't show it's
mouseover view of Events anymore. The browser gets the same behavior
with the Javascript

When Calendar is launched, I need to somehow force a refrech (change
period i.e), before the calendar is 'painted'. When everything is
working correct, it paints at load as expected.

Smooth scrolling doesn't work.

Scrolling holding LMB on blank area of scrollbar, ditto

Enter in Location bar doesn't work, I have to use "Go"

Awful fonts - doesn't seem to be using FTLIB

#####################

Forståeligt nok bruger jeg så stadig OS/2, men er der nogen bud på
hvad der kan stoppe javascript fra at virke..??

takker
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-05 14:54

Den 02-06-05 14.15 skrev steen følgende:

> Forståeligt nok bruger jeg så stadig OS/2, men er der nogen bud på
> hvad der kan stoppe javascript fra at virke..??

Lyder specielt. Har du prøvet en ren installation? Luk Firefox og
Mozilla, omdøb programmapperne og profilmapperne. Med hensyn til
profilmapperne skal du omdøbe dem, der henvises til, hvis du bruger SET
MOZILLA_HOME i config.sys - ikke dem med de underlige navne.

Installer programmerne på ny. Virker de, kan du enten prøve at
overflytte hele profilen til den nye udgave af programmerne, eller evt.
blot bookmarks.html. Sidstnævnte er ufarligt (programmerne skal dog være
lukkede), mens du bør spørge først, hvis du er i tvivl med de andre ting
i profilerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : steen

Dato : 02-06-05 19:32

On Thu, 2 Jun 2005 13:54:26 UTC, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Lyder specielt. Har du prøvet en ren installation?

Jeps - jeg fatter ikke at problemet lader til at 'opstå'. På et
tidspunkt hjalp det at gå i OS/2, og så bruge programmerne derfra et
stykke tid, men det nytter heller ikke mere.

> Installer programmerne på ny. Virker de, kan du enten prøve at
> overflytte hele profilen til den nye udgave af programmerne, eller evt.
> blot bookmarks.html.

Er prøvet - somregel virker tingene et stykke tid, og man tror man har
været skideklog, men lige pludselig.... Satans, så er den gal igen.
Hvis blot det ville ske når man flyttede en bestemt fil over, men jeg
kan ikke se sammenhængen.

Der er også det med fonten, kan der være en sammenhæng..??

Hygge
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-06-05 19:47

Den 02-06-05 20.32 skrev steen følgende:

> [...]
> været skideklog, men lige pludselig.... Satans, så er den gal igen.
> Hvis blot det ville ske når man flyttede en bestemt fil over, men jeg

Virker det, hvis du starter Firefox i safe mode? I så fald er det en
udvidelse, der driller.

> Der er også det med fonten, kan der være en sammenhæng..??

Jeg har svært ved at tro det, men det er ikke noget, jeg skal gøre mig
klog på.

Er det Innoteks font-halløj, du bruger? Brug i så fald RegEdit/2 til at
tjekke, om Firefox og Mozilla stadig står i korrekt opført under Innotek
Font Engine. Du kan evt. prøve en geninstallation af Innotek Font Engine.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : steen

Dato : 03-06-05 12:39

On Thu, 2 Jun 2005 18:47:14 UTC, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Virker det, hvis du starter Firefox i safe mode? I så fald er det en
> udvidelse, der driller.

Ikke prøvet - men det må jeg gøre. Det forklarer bare ikke hvorfor Moz
også for spunk.

> Er det Innoteks font-halløj, du bruger? Brug i så fald RegEdit/2 til at
> tjekke, om Firefox og Mozilla stadig står i korrekt opført under Innotek
> Font Engine. Du kan evt. prøve en geninstallation af Innotek Font Engine.

Ork - gjort mange gange. ;) Da jeg konstaterede Moz+ff ikke fandt den
nye Innotek font, fik jeg dem til at bruge den gamle - så var den del
da værd at se på. Men så på et tidspunkt senere, kom JS problemerne
igen.

hygge
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410

Fra : steen

Dato : 24-10-05 20:44

> [...]

> profilmapperne skal du omdøbe dem, der henvises til, hvis du bruger SET
> MOZILLA_HOME i config.sys - ikke dem med de underlige navne.

Seems like I've tracked the culprit down.!

mouseflyovercomments in Firefox (now version 1.0.7).

Presently I'm using AHA152X.ADD from W4GA

Regards
--
steen - menzi.dk
      Lat 55.33254   Long 9.91410