slank mad feder? Kommentarer
Fra : bj

Dato : 31-05-05 14:21

Overskriften lyder sådan i BT idag eller i hvert tilfælde noget lignende.

jeg køber ellers aldrig den avis, men kunne idag ikke nære mig. Så hellere
bruge 11, 50 kr på avisen end på en kage der feder, hehe.

Nå men det korte af det lange beskrives nogle produkter i vægtkonsulternes
program og det ser alt andet end lovende ud for dem.

Deres produkter feder lige så meget eller måske mere end andres. Tja, det
kommer vel ikke bagpå de fleste, men som landet ligger er det vel måden
hvorpå programmet er stykket sammen, de rgør at man kan bruge disse
produkter og måske alligevel tabe sig! Blot en tanke, men tanken rammer da
også i nærheden af en meget tom pung for deres produkter er bestem ikke
billige, men sådan er det vel at være på deres slankeprogram. Nej, jeg vil
nok hellere kalde det kostomlæging for at være politisk korrekt i denne
sammenhæng.

Men det korte af det lange så er deres program vel egentligt ikke helt af
vejen, hvis man bliver istand tilat gennemskue de dårlige rpodukter i deres
sortiment og kan vælge dem fra og finde nogle tilsvarende deres kan gøre det
samme som deres.

deres produkter ser indbydende ud, de tager sig godt ud for synet, det er
synet de fleste spiser med (påstand, det ved jeg), men realiteten er vel
sådan?

de er flotte med gode billeder og tiltalende med sunde beskrivelser. Jo, de
ved jo lige som alle andre der markedsfører, hvad det betyder med et godt
"ydre". Det ved alle jo også der forsøger at smide nogle kiloer for ikke at
blive nedstirret på gaden af andre der ikke har vægtproblemer, men så har de
måske så mange andre problemer som ej heller er misundelsesværdige.

BT. skriver altså idag om, at slankemad feder. Lad os få nogle
kommentarer....

Nå, nu vil jeg ikke ævle mere...

Fortsat god dag til folket, der kæmper en brav kamp mod kiloerne hver
dag....

mvh.

bj

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-05 14:31

bj skrev den 31-05-2005 15:20:

> Deres produkter feder lige så meget eller måske mere end andres.

/feder mere/ end andre

Det kommer sgu da an på hvad man mener med /feder mere/ end andre.

Du skal regne med DDV-konceptet er et meget stramt koncept, hvor man
altså ikke skal æde alt mulig andet end det der er foreskrevet i konceptet.

Man bliver ret "skræmt" når man hører, at man skal spise 30 gram fedt
(Letmayonaisse, minarine) hver dag.
Eller når man bruger mælkeprodukter, så er det enten Skummetmælk eller
10% yoghurt (250 g pr. dag).

Så ja, der er ingredienser i DDV-konceptet som jo ikke ligefrem er
ikke-fedende.
Tilgengæld virker det. Det kræver så også en (selv)disciplin som
siger SparTo.

For at kunne samligne med andet, så skal man vist samholde det daglige
kalorieindtag med hvad der ellers tilbydes.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : bj

Dato : 31-05-05 22:33

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For at kunne samligne med andet, så skal man vist samholde det daglige
> kalorieindtag med hvad der ellers tilbydes.

jep. jeg tror du har ret i, at det selvfølgelig handler om, at
konceptet/kostomlægningen skal ses i lyset af, at man skal følge konceptet
til punkt og prikke. Jeg er sikker på, at kcal-indtager sammenlagt gør at
man netop taber sig, men spørgsmålet er så bare om det ville være sundere
for kroppen at holde sig til de produkter der er tilsvarende mindre "fedede"
(læs=rigere på kcal).

hmm, der kan vel stilles mange spørgsmål ved hver måde at slanke sig på....

Men jeg tror nu stadig at det vil virke skræmmende på mange mennesker med en
sådan artikel somd en i BT idag. Mange bliver forskrækket over at se at
"deres" produkter har en større kcal-volume end andre. Det betyder dog ikke
at det ikke virker, det er jeg godt klar over. de der lever efter dette
princip fra vægtkonsulenter bør holde sig selv fast i, at det virker dor
dem, at hvad ham der kosteksperten vurderer jo er reelt nok, men at de har
det godt med vægtkonsulenternes måde (eller vægtvogter..kan aldrig huske
hvad der er hvad)

nu vil jeg hoppe i kanen.....

bj

Fra : Lisbeth

Dato : 01-06-05 00:45

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> jep. jeg tror du har ret i, at det selvfølgelig handler om, at
> konceptet/kostomlægningen skal ses i lyset af, at man skal følge konceptet
> til punkt og prikke.

Men man behøver næppe spise fødevarer med bestemte logoer på embellagen for
at tabe sig... *S*

> [...]
> men spørgsmålet er så bare om det ville være sundere for kroppen at holde
> sig til de produkter der er tilsvarende mindre "fedede" (læs=rigere på

Det vil det nok ikke. Men er det bedre eller nødvendigt for kuren og kroppen
at holde sig til produkter, der sælges af ét bestemt firma?

> Men jeg tror nu stadig at det vil virke skræmmende på mange mennesker med
> en sådan artikel somd en i BT idag.

Hvis bare det åbner øjnene hos folk, er meget godt opnået.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mus

Dato : 01-06-05 07:36

bj <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:429c6520$0$695$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> kommentarer....
>

> Nå, nu vil jeg ikke ævle mere...
>
> Fortsat god dag til folket, der kæmper en brav kamp mod kiloerne hver

Det er jo frit valg om man vil købe de produkter. Og jeg ved der er mange
DDV'er der ikke gider bruge penge på dem.
Man kan sagtens leve efter DDV principperne uden at købe produkterne.
Forstår ikke folk ikke kan tænke selv. Medmindre produkterne smager bedre er
der jo ingen grund til at købe DDV's sukkerfri marmelade frem for andre
mærke.
Vi har dog en diabetiker i familien som ikke lever efter DDV, men synes
deres produkter faktisk smager bedre.

Har selv levet efter principperne. Ikke fulgt det stramt men brugt det fra
deres kostprogram jeg kunne bruge og suppleret med det der passer til mig.
Og ja desuden talt kcal så jeg selv bedre havde føling med det og kunne
tilpasse det til mit liv, og ja tabt 16 kilo herved. Mange af dem er
desværre røget på igen efter en graviditet.

Der er dog nogle af deres produkter jeg synes er super, omend dyre. Deres
yoghurt smager bare så godt og så er den super at jævne sovse mm med da den
ikke skiller og smager af mere.

Deres leverposteg smager også himmelsk. Men køber også andre leverposteger -
også dem med fløde
Resten af deres produkter har jeg faktisk ikke smagt.

LN