Tøj til handicappede
Fra : Viggo

Dato : 31-05-05 12:49

En ældre dame, der ikke kan passe konfektionssyet tøj pga diverse skævheder
har spurgt, om jeg kender nogen i Århusområdet, der syr den slags
specialtøj.
Kan nogen hælpe?
--

Vh
Viggo

Fra : cybs

Dato : 31-05-05 23:18

"Viggo" <fjernViggo@victor.mail.dk> skrev i en meddelelse
> En ældre dame, der ikke kan passe konfektionssyet tøj pga diverse
> skævheder har spurgt, om jeg kender nogen i Århusområdet, der syr den
> slags specialtøj.
> Kan nogen hælpe?

Det er jo en skrædders fag at sy tøj efter individuelle mål - men det
kan
nok blive dyrt. Man kunne kontakte skrædderskolen og høre, om de har
lyst til at bruge vedkommende som model. Der er også en sy- og design
skole i området...

--
MVH

Cybs/susanne

(X=1 for email)

Fra : Viggo

Dato : 01-06-05 16:18

"cybs" <cybsX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok blive dyrt. Man kunne kontakte skrædderskolen og høre, om de har
> lyst til at bruge vedkommende som model. Der er også en sy- og design

Tak for svaret. Jeg kan huske at der af og til har været nogle, der syede
tilpasset tøj til handicappede, og nogle af dem tog endda ud i hjemmet, men
firmaerne er sikkert hurtigt blevet nedlagt igen pga. høje omkostninger.

--

Vh
Viggo

Fra : Holst

Dato : 01-06-05 16:38

Viggo wrote:

> [...]

Jeg ved, at der er en syerske/skrædder på Fyn, som også tager ud, men
jeg har ikke lige kunnet finde hende på internettet.

Fandt til gengæld:

http://www.dhf-net.dk/handicap-nyt/nr._5_juli_2004/side_37_339

men det er jo langt fra Århus.

Fra : Estrid Heldager

Dato : 03-06-05 17:03

Det kunne være Rostgaard Design Juelsmindevej 39 - 5200 Odense V - TLF: 66
17 70 16.
søgemaskinen siger www.rostgaarddesign.dk men jeg kunne ikke få siden frem
lige nu.

--
MVH
Estrid Heldager

heldager@post9.tele.dk
http://home9.inet.tele.dk/heldager

Fra : Holst

Dato : 05-06-05 16:18

Estrid Heldager wrote:

> Det kunne være Rostgaard Design Juelsmindevej 39 - 5200 Odense V - TLF: 66
> [...]

Det tror jeg, at du har ret i. Navnet lyder bekendt. Jeg kan ligesom dig
heller ikke få siden til at virke. Er det hende, så ved jeg, at hun
tager ud og tager mål, også et stykke nord for Århus.

Fra : Klaus Bach

Dato : 01-06-05 17:15

> [...]
skævheder
> har spurgt, om jeg kender nogen i Århusområdet, der syr den slags

Prøv her:

http://www.handywear.dk/index-filer/hovedside.htm

De kører også ud.

Venlig hilsen
Klaus Bach, Århus
bnaa0007980FJERN@bolignet-aarhus.dk

Fra : Viggo

Dato : 03-06-05 11:26

Tak for hjælpen.
--

Vh
Viggo

Fra : Cruentus

Dato : 20-06-05 00:18

Jeg er hverken skrædder eller syerske, men jeg sy'r i min fritid. Lige
nu er jeg ved at lave et par bukser til en af mine venner der sidder i
kørestol.

Jeg bor i Århus C - skriv hvis det har interesse.

/Ian

http://www.kandu.dk/