Halm i folden kombineret med klømulighed ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 09:35

Hej NG.

Nu har vi jo endelig fået vores heste hjem på vores egen fold, så skal de jo
også have mulighed for at have noget halm og gnaske lidt i noget halm for
fordøjelsens skyld.
Hvis man bare smider et åbent bundt ud på folden blæser det jo nemt rundt.
Jeg har tænkt på at man kunne lægge det ned i et betonbrøndrør som dette
øverst:

http://www.kp-beton.dk/Billeder_fra_PDF/Broendringe.htm

Er det noget nogle af jer har erfaringer med ?

Desuden kunne det bruges som klømulighed i stedet for pælene

--
mvh / regards

Christian

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 30-05-05 11:29

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> øverst:
>
> http://www.kp-beton.dk/Billeder_fra_PDF/Broendringe.htm
>
> Er det noget nogle af jer har erfaringer med ?

Det vil sikkert fungere fint. Men det skal nok stå på en drænene bund,
så det ikke bliver for fyldt i regnvejr.

> Desuden kunne det bruges som klømulighed i stedet for pælene

Jeg tror de vil være for lave til de fleste heste (eller for høje at
spise af).

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 11:39

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> wrote in message

> Det vil sikkert fungere fint. Men det skal nok stå på en drænene bund,
> så det ikke bliver for fyldt i regnvejr.

Måske, ellers kan man vel med en vinkelsliber save nogle V formede
drænkanaler ?

> Jeg tror de vil være for lave til de fleste heste (eller for høje at
> spise af).

Måske
Vi har en shetlænder og en alm. størrelse hest.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 30-05-05 12:24

Christian B. Andresen wrote:
> Måske, ellers kan man vel med en vinkelsliber save nogle V formede
> drænkanaler ?

Ja, det ville nok ikke være det store problem. Bare skidtet ikke er
armeret i kanterne :)

> Måske
> Vi har en shetlænder og en alm. størrelse hest.

Lige i heste-måse-højde, så må den store bare gå lidt ned i knæ :)

-dennis

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 12:27

> Ja, det ville nok ikke være det store problem. Bare skidtet ikke er
> armeret i kanterne :)

Det tror jeg ikke de er.

> Lige i heste-måse-højde, så må den store bare gå lidt ned i knæ :)

Hvis jeg kan skaffe et så burde det prøves af.
Kan der være nogle sikekrhedmæssige aspekter som taler for at jeg ikke skal
gøre det ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 30-05-05 12:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Måske, ellers kan man vel med en vinkelsliber save nogle V formede
>drænkanaler ?

Når nu vinkelsliberen er fremme, så tag lige graterne af kanterne. Det
er ikke sjovt st skrabe sit ben op ad en sådan kant. Heller ikke når
man er hest.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-05 12:54

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> wrote in message

> Når nu vinkelsliberen er fremme, så tag lige graterne af kanterne. Det
> er ikke sjovt st skrabe sit ben op ad en sådan kant. Heller ikke når
> man er hest.

God idé.
Hvordan synes du ellers om idéen at bruge et brøndrør på den måde ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 30-05-05 14:06

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Hvordan synes du ellers om idéen at bruge et brøndrør på den måde ?

Ret praktisk, men upraktisk alligevel, medmindre du har i sinde at
flytte rundt på røret hver dag. Bruges det samme sted hver dag går der
ikke ret lang tid før græsset er væk. Fodrer du rundt omkring på et
nyt sted, har græsset en chenche for at gro op igen.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk