Låse våbenskab op
Fra : Ole Sanvig

Dato : 29-05-05 17:19

Jeg har fornylig købt et andet (større) våbenskab, og lyttede kun med et
halvt øre, da jeg fik låsen demonstreret.

Det er et DDSafe Topmark, og finten med låsen har jeg lykkeligt glemt -
er der nogen, der kan hjælpe? (Sælgeren er ikke hjemme)

Og nej, dette er ikke et optimistisk forsøg fra en indbrudstyv, der har
fundet nøglen - men hvis nogen ikke vil svare af den grund, så har jeg
fuld forståelse

Svar evt. direkte til min egen mail, så svaret ikke ligger og flyder
rundt her.

Mvh Ole Sanvig

Fra : Torben F@rum

Dato : 29-05-05 19:39

"Ole Sanvig" <FJERNole@ALTsanvigMED.dkCAPS> skrev i en meddelelse
> [...]
> fuld forståelse
>
> Svar evt. direkte til min egen mail, så svaret ikke ligger og flyder

Hej

Jeg har et sådan skab, men syntes ikke rigtigt at der er nogen finte i det,
ud over at nøglen skal vende modsat af hvad jeg finder normalt

Kan du ikke præcicere hvad dit problem er ?

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Fra : Ole Sanvig

Dato : 29-05-05 20:09

Torben F@rum wrote:
> [...]
> ud over at nøglen skal vende modsat af hvad jeg finder normalt
>
> Kan du ikke præcicere hvad dit problem er ?

Jeg kan dreje nøglen lidt over en kvart omgang med uret (så er der en
pal, der falder ned, det lyder og føles i hvert fald sådan) og derefter
dreje håndtaget cirka 60 grader også med uret - men det er ikke nok til
at låse det op.

Kan bare huske, at der var et eller andet, men måske det bare var, at
man ikke kan tage nøglen ud af låsen uden at låse det? Og måske
problemet bare er, at jeg fik den forkerte nøgle med i skyndingen?

I hvert fald er det lidt træls, nu har jeg pillet det gamle skab ned og
slæbt det nye på plads, så det ville være lidt rart at få det rigtigt
sat op ...

Fra : Ole Sanvig

Dato : 29-05-05 21:07

Ole Sanvig wrote:

> [...]
>
> I hvert fald er det lidt træls, nu har jeg pillet det gamle skab ned og
> slæbt det nye på plads, så det ville være lidt rart at få det rigtigt

Problemet løst, løsningen var lidt vold

(Og så vil jeg lige tilføje, at en mail fra Topmark selv på en søndag sq
er service.)

Så nu kan jeg sove roligt igen.

Fra : Ole Sanvig

Dato : 29-05-05 19:46

Torben F@rum wrote:

> Hej
>
> Jeg har et sådan skab, men syntes ikke rigtigt at der er nogen finte i det,
> ud over at nøglen skal vende modsat af hvad jeg finder normalt
>
> Kan du ikke præcicere hvad dit problem er ?

Altså, det er låst, og håndtaget kan ikke drejes nogen steder hen ...
når jeg sættet nøglen ind, drejer jeg den lidt over 90 grader med uret;
så er der en pal, der falder ned (det føles i hvert fald sådan) og
håndtaget kan drejes rundt regnet 60 grader med uret. Men det er ikke
nok til at låse det op.

Jeg kan bare huske, der var et eller andet - men måske er sagen så
banal, at jeg fik den forkerte nøgle med?

Nu har jeg pillet det andet skab ned og slæbt det nye på plads, så det
ville være lidt rart at få det monteret rigtigt.