Min første pool = 1000 spørgsmål.
Fra : K. Larsen

Dato : 29-05-05 09:04

Har købt en lille 2000L havepool til min datter.

Til den medfølger der en pumpe, som kan jf. manual skifter 2100L i timen

1. Er pumpen nok til at holde vandet rent
2. Er det en fordel at have et overtræk på poolen når den ikke bruges (
varme i vandet / renholdelse )
3. Hvad skal jeg ellers vide om det at have pool.

Kim

Fra : Jørgen

Dato : 29-05-05 15:37

K. Larsen skrev:

> [...]
> varme i vandet / renholdelse )
> 3. Hvad skal jeg ellers vide om det at have pool.

1. Nej, absolut nej, der skal tilsættes klor og syre, så vandet har den
rigtige ballance, så man ikke bliver syg, pga. bakterier.
En velvasket person afgiver 200.000.000 mill. kim, 2 hundrede milioner
kim på en 20 min. svømmetur, offentlige bade får anmærkninger hvis de
overskrider 500 kim, og badet bliver lukket hvis den overstiger 1000 kim
2 Ja vandet vil nok blive varmere hvis den er dækket til (men kim og
bakterier trives bedst i varmt vand.
3 Ja de andre 998 ting

Hilsen
Jørgen