Brug kraften: nudisme-gavn - spænd afvige~
Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-05 19:49

Brug kraften: nudisme-gavn - spænd afvigelse for libidoens køretøj.

Galskaben hos os alle, kan tolkes som at vi behøver den - og når vi har
problemer skal vi ikke udluge det syge/onde, men spænde det for vore måls
vogn. Selvterapi kan bestå i at løbe linen ud, og acceptere sine nykker og
som iStarwars "Bruge kraften".

Da jeg annoncerede efter sæddonorer fik jeg ofte foto sendt af mænd, der
nøgne viste pikken frem, og klart var stolt af den. Har man så extrem
nudisme-trang (fx exhibitionisme ala kvindefolks) så kan den sikkert
nyttiggøres , men det ligger mig fjernt.

Alligevel var det en guds gave da løgner-biblioteksnegerpigen søgte at
nedkalde blotter-dom over mit hoved , for det gav mig indsigt i politiets
barske forhørsmetoder, så nu har jeg bedre empati med de mange
justitsmyrdede og falsk-tilstående.

Jeg har flux forbedret på min haves indhegning, så ingen kan beskylde mig
for at muliggøre kik på pik, når jeg nøgensolbader som min far. Og når folk
banker på min dør, er jeg nu mere bevidst om mine rutiner, så jeg kan
kortlægge deres nyfigenhed, når man tager bukser på i entreen , skævt
stående med øjenkontakt med den besøgende , der aldrig har chance for kik på
pik, men ofte leder efter "at have noget på mig". Udstødte mindretals
særheder overdrives altid - fx jødernes i 30erne i Tyskland - og jeg ser nu
hvordan visse usenettere VIL opleve noget kritisabelt i, hvad er harmløst i
enhver henseende. Også det giver indsigt
" We cannot think unless we are insane.
Arthur Koestler

". Voksne er børn der er blevet sindssyge.
Danske ordsprog

"Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive vis.
William Blake

Det er ikke længere blot et spørgsmål om at være rask. I dag
skal man finde sig en sygdom, man kan lide. Jackie Mason

Hvor var Buddha og Muhammed eller Shakespeare dog lykkelige,
at der ikke var nogle gode slægtninge og læger, som helbredte dem for deres
ekstaser og inspiration. Hvis Muhammed havde taget ormepulver for sine
nerver, kun arbejdet to timer i døgnet og drukket mælk, så ville der ikke
være blevet mere tilbage af dette enestående menneske end hans hund.
Læger og gode slægtninge sørger i sidste instans for, at menneskeheden
bliver sløvet. Middelmådighed vil blive anset for genialitet, og
civilisationen vil gå til grunde. Tjekhov

The strongest symptom of wisdom in man is his being sensible
of his own follies. Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer

En meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større dyd, der
består i at afbalancere dem. Camus

"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for Nietzsche -målet
er at det fortrængte og problematiske kanaliseres over i noget
konstruktivt" Safranski

En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er
viljesakter og er portaler til opdagelse. James Joyce

Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled. George Santayana

Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil
ikke aflede det: det skal lære at arbejde for mig. Zarathustra/Nietzsche
(bog4 kap 13,7.)

Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er
paranoid nok Woody Allen

Ofte indgår to idioter et fornuftægteskab.
Wieslaw Brudzinski

A man should not strive to eliminate his complexes, but to
get into accord with them: they are legitimately what directs his conduct in
the world. Sigmund Freud

The concept of genius as akin to madness has been carefully fostered by the
inferiority complex of the public. Ezra Pound

----------------------------------

Vi er skabt til et virksomt liv, og kedsomhed kan betyde angst, så vi føler
frygtelig rædsel uden at vide hvilken bestemt fare der skal flygtes fra.

Det tilgrundlæggende problem - mangel på mål i livet - kan slå ud i mange
slags legemlige og psykisk sygdomme og en af sidstnævnte er fobi, hvor en
fare opdigtes, fx frygt for små rum(klaustrofobi) og ved at have objekt for
angsten, bliver den knap så uundholdelig som ellers. Eller der opnås
psykologisk sekundærgevinst, ved at "sygdommen får et navn" Moden skifter ,
som for alle sindsygdomme, og hvad er udbredt fobi i et årti er ikke det
samme som underbevidstheden vælger under en anden tidsånd.

At tro læger/psykoterapeuter kan gavne, er naivt. Ofte glider en
problemløsning over i en anden, når psyken er nogenlunde sund, dvs
fobi-overtroen taber interesse og ny grille vælges af underbevidstheden.

Under krig og katastrofe forsvinder dette hysteriske-hypokondriske pjat som
dug for solen.

Alt stort i denne verden er skabt af neurotikere, de alene grundlagde vore
religioner og skabte vore mesterværker. Marcel Proust

Angst har alle dage været vældig livsbekræftende, og de mest
livsduelige mennesker i dag er måske dem, der kaldes neurotiske.
Elsa Gress

Neurosis is The way of avoiding non being by avoiding being.
PAUL TILLICH

NEUROSIS: A considerable number of persons are
able to protect themselves against the outbreak of serious neurotic
phenomena only through intense work Karl
Abraham