tennisalbue
Fra : Murer

Dato : 26-05-05 17:08

Hej

Har fået en tennisalbue. Har nu gået med den i 2 md. Da jeg er murer bruger
jeg jo min albue nærmest hele tiden.

Har købt et albuebind, og det hjælper. Men som tiden er gået, syntes jeg min
albue brokker sig mere og mere.

Nogen som har gode råd? Vil en fysioterapeut kunne hjælpe?

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-05 19:15

Jeg fik stråler af en art ved en fys .... for mange år siden ... men LIDT
hvile og noget fys kan vel gøre det?

hvad ved jeg ... taler bare af egne erfaringer

Fra : Christian

Dato : 27-05-05 14:09

Hej Kim
En tennisalbue er - kort fortalt - irritation i sener pga. disse er
blevet anstrengt for meget, hvilket sikkert passer godt set i det lys,
at du er murer.
En fys, kan helt sikkert godt hjælpe dig, enten igennem ultralyd eller
kortbølge (formentlig ultralyd), men en vigtig faktor er at du passer
på med at overanstrenge armen/hånden. Ved godt det kan være svært med
dit arbejde.