Tennisalbue
Fra : Murer

Dato : 26-05-05 17:08

Hej

Har fået en tennisalbue. Har nu gået med den i 2 md. Da jeg er murer bruger
jeg jo min albue nærmest hele tiden.

Har købt et albuebind, og det hjælper. Men som tiden er gået, syntes jeg min
albue brokker sig mere og mere.

Nogen som har gode råd? Gerne hvor man ikke skal betale kassen. Har
forespurgt i dk.helbred om en fysioterapeut kunne hjælpe. Har i andre
alternative?

Fra : Miver og Mulles mor,~

Dato : 26-05-05 20:07

<klip> Nogen som har gode råd? Gerne hvor man ikke skal betale kassen. Har
> forespurgt i dk.helbred om en fysioterapeut kunne hjælpe. Har i andre
> alternative? '

Min golf-albue er helt forsvundet efter 3 x behandling hos en forrygende god
massør i det motionscenter jeg kommer i.

Jeg er totalt glad og lykkelig, havde prøvet akupunktur, indsprøjtning med
binyrebarkhormon, albuebind, varme, kulde, hvile, kiropraktor....men
massøren fandt nogle "trikker-punkter" (der sad rundt omkring, bla. på
overarmen/skulderen!) og det var yderst effektivt, allerede efter 1. gang
kunne jeg mærke klar bedring, efter 2. gang var det stort set væk, og her
efter 3. gang (som er ren luksus, men det massage er stærkt vanedannende) er
armen normal...efter knap 1 års kamp :)

Pris kr. 450,00 alt ialt....og det er pengene værd!

--
Hilsen Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Murer

Dato : 27-05-05 14:10

> [...]
> er
> armen normal...efter knap 1 års kamp :)
>
> Pris kr. 450,00 alt ialt....og det er pengene værd!

Takker for rådene. Prøver massør. Hvor tit gik du? Har fået lidt af min mor,
som er uddannet, men så ikke mere end det. En lille uddannelse, hvor hun
derefter ikke rigtig har brugt det. Og slet ikke på "skader". Hvordan
udførte massøren sådan mere direkte massagen?

Fra : Miver og Mulles mor,~

Dato : 27-05-05 23:08

<klip>Hvor tit gik du? ....
>Hvordan udførte massøren sådan mere direkte massagen?
</klip>

Bare 3 gange :)

Hvordan og hvordan, han masserede nakke, skuldre, ryg...sådan almindeligt,
og så armen. Så fandt han de her "trikker-punkter" som han trykkede på (ikke
massage) og det gjorde hulans ondt. også andre steder end hvor han trykkede.
De punkter var dels på ryg/skuldreblade og dels som sagt på
overarmen/skulder (foran og sådan lidt i sideflæsket)
Ellers kan du da ringe og snakke med ham, det er i Vordingborg:

Motion og Velvære, Krondrevet 11, 4760 Vordingborg, tlf. 55 37 06 05, og
han hedder Henrik

Held og lykke med det :)

Hilsen Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Viggo

Dato : 28-05-05 11:53

"Miver og Mulles mor, Heidi" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42979a3c$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> (ikke
> massage) og det gjorde hulans ondt. > Hilsen Heidi

Hvis I evt. vil vide mere om de omtalte punkter, skal I søge på
"triggerpunkter".

--

Vh
Viggo

Fra : Lene

Dato : 27-05-05 08:57

Hej Murer

Har selv lidt frygteligt under 2 tennisalbuer. Kunne ikke engang løfte min
pengepung eller en kop. Kan kun tilslutte mig Mille og Mivers mor med den
behandling hun har fået. Der ud over fik jeg det brandgode forslag at
indtage Venustorn-the. Theen tog simpelthen de sidste smerter. Og da jeg så
kombinerede det med omega 3, 6, og 9 olier var problemet totalt væk. Tager
nu kun Venustorntheen for at tage smerter fra en ischiasnerve og de derved
forbundne smerter i ryg og lænd. Og det virker altså overraskende godt!
MVH Lene

Fra : Klaus Linnert

Dato : 20-10-05 15:23

Hvis du ikke har fået hjælp/bugt med din albue, så prøv laserterapi.

Murer submitted this idea :

--
Venlig hilsen
Klaus Linnert

Fra : Hanne O. Hansen

Dato : 20-10-05 21:47

Fra : Morten Majholm

Dato : 21-10-05 09:12

Hej !

En meget billig måde at kurere en tennisalbue er at købe en liter mælk, en
40 cm rundstok og 1 meter snor.

Bind snoren stramt rundt om midten på rundstokken og rundt om mælken i den
anden ende.

Opgaven går så ud på 2 gange om dagen i en uge at rulle mælken op til
rundstokken og ned igen.

MEN MEN du må kun bruge det yderste af fingerspidserne, så du skal tage fat
yderst på rundstokken med fingerspidserne i begge ender, så fingerspidserne
og dermed håndfladerne peger på hinanden.

Gør dette i en uge. Det lyder åndssvagt, men jeg har prøvet det på andre,
der klagede og det hjalp dem.

(Tippet kommer fra et tennistræningskursus jeg var på fra år tilbage, så det
er ikke noget "jeg finder på").

venlig hilsen
Morten "tennistræner"