Golf
Fra : mullerman

Dato : 21-05-05 18:46

Hej Alle golfere.

Hvordan er jeres sæson kommet i gang, og hvad er jeres målsætning rent hcp
mæssigt?

Jeg spiller i hcp 3,8 - har dog ikke spillet specielt meget i de sidste år,
men er i år begyndt at træne mere, og er kommet på danmarksserieholdet i den
klub jeg spiller i. Min målsætning er derfor at spille 3-5 runder i par (72)
eller +5

MArtin

Fra : Jakob M

Dato : 21-05-05 22:18

> Hvordan er jeres sæson kommet i gang, og hvad er jeres målsætning rent hcp
> mæssigt?

Har slet ikke været ude endnu i år. Det er desværre svært at finde tid med
arbejde, kone og børn. Min målsætning er bare at spille et par runder i år.
Hvis jeg kan spille til mit handikap (2,5), vil det vist være et mirakel
.

Mvh
Jakob

Fra : Niels-Jørgen Østerby

Dato : 21-05-05 23:26

mullerman wrote:
> Hvordan er jeres sæson kommet i gang, og hvad er jeres målsætning rent hcp
> mæssigt?

Har haft en enkelt god runde - 39 point, resten har været mindre godt...

Handicappet røg ned i 15,7 - målsætningen på længere sigt er at komme
ned under 10, så nu har jeg for første gang været ved træner!
Der var noget, der skulle laves om...
Men det ser ud til, at det er det rigtige. Der var da et par birdies i
torsdags + plus nogle store tal (men det hører vist med til at få rettet
på grib, holdning osv.)

--
Øster

Fra : mullerman

Dato : 22-05-05 21:30

Der var da et par birdies i
> torsdags + plus nogle store tal (men det hører vist med til at få rettet
> på grib, holdning osv.)

Ja. Det er også mit problem, jeg har fået ændret grip og lidt i
tilbagesvinget, og det er sku svært at vænne sig til. Men jeg kan da se at
det hjælper når jeg står på rangen, så når det sidder, så kommer scoren også
ned. ;)

Martin

Fra : mullerman

Dato : 02-06-05 16:00

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det hjælper når jeg står på rangen, så når det sidder, så kommer scoren

Så lykkedes det at gå en god runde. Jeg spillede i lørdags en runde på min
hjemmebane - Falster Golfklub i 77 :) Par er 72 så nu begynder det at ligne
noget ;)

Håber også det kører for jer andre

Martin

Fra : Jakob M

Dato : 02-06-05 18:57

> Så lykkedes det at gå en god runde. Jeg spillede i lørdags en runde på min
> hjemmebane - Falster Golfklub i 77 :) Par er 72 så nu begynder det at
> ligne noget ;)
>
> Håber også det kører for jer andre

Jeg har lavet mange birdies.... i mine drømme. Jeg har endnu ikke været på
græs endnu . Jeg må se og får noget arrangeret, der kribler godt i
fingrene nu.

Mvh
Jakob

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-06-05 22:31

mullerman wrote:
> [...]
> hjemmebane - Falster Golfklub i 77 :) Par er 72 så nu begynder det at ligne

Yay! :)

Jeg glæder mig godt nok til at komme ned i det hcp. - men der er sgu
lang vej som jeg spiller :(

Selv om jeg spiller 2-3 gange om ugen, har jeg svært ved at gøre det
stabilt. Jeg ligger, som tidligere skrevet, helt oppe i hcp. 45, og er
"nybegynder", og jeg svinger mellem 8 og 17 point på 9 huller, men kan
ikke rigtig få det stabilt....

> Håber også det kører for jer andre

Ikke rigtigt, men jeg må få udnyttet mine lektioner hos pro'en.

Jeg var så heldig at vinde teetime.dk's konkurrence om et nyt Axis
Golfsæt, et klart bedre sæt end mit begyndersæt, så måske kan det give
mig lidt....

> Martin

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 23-05-05 19:03

mullerman wrote:
> Hej Alle golfere.
>
> Hvordan er jeres sæson kommet i gang, og hvad er jeres målsætning rent hcp
> mæssigt?

Jeg startede med at spille lidt sidste år, så jeg er 100% nybegynder,
med Hcp. på 45 :)

Jeg har ind til videre kun spillet op til de 45 i de 3-4 småmatcher vi
har haft internt i klubben, men kan mærke at der bliver mere og mere
basis for en nedgang i løbet af kort tid - men jeg dummer mig stadig
meget ind i mellem...

Ved ikke om jeg direkte har en målsætning - andet end nogle dejlige
runder golf, og flere end sidste år.

> MArtin

Lars B

Fra : ct

Dato : 26-05-05 13:20

> Hvordan er jeres sæson kommet i gang, og hvad er jeres målsætning rent hcp
> mæssigt?

Er lige netop blevet bidt af spillet, har prøvet et par gange på den
pay'n'play der ligger i nærheden. Nu har jeg købt mig et billigt sæt jern og
køller, og hvis interessen holder (tror jeg NOK den gør tager jeg et
prøvemedlemsskab i den lokale klub næste år.

Ærgeligt at jeg ikke kan komme i gang med prøvemedlemsskab allerede i år,
men det løber fra 1. april til 30 juni, og indeholder 6 lektioner - så det
tog er kørt for i år.

Så kan jeg til gengæld tillære mig en masse unoder, som træneren kan få lov
at slås med til næste år

Claus

Fra : mullerman

Dato : 26-05-05 21:00

> Så kan jeg til gengæld tillære mig en masse unoder, som træneren kan få
> lov at slås med til næste år
>
> Claus

Du kan altid tage nogle lektioner alligevel, for at lære de mest
grundlæggende ting. Dette vil være at anbefale, og en 20 min lektion koster
ca 100-140 kr, så det er væsentligt bedre at bruge pengene nu på at lære det
ordentligt fra starte, i stedet for at skulle bruge væsentligt flere timer
på at få fjernet de unoder man selv tilegner sig.

Martin

Fra : ct

Dato : 27-05-05 10:34

> [...]
> lære det ordentligt fra starte, i stedet for at skulle bruge væsentligt
> flere timer på at få fjernet de unoder man selv tilegner sig.

Du har nok ret. Troede det ville være noget dyrere med undervisning på den
måde...

Jeg prøver at smide en forespørgsel til klubben.

Claus