debat om fsa
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-05-05 20:34

hvor diskuterer lærere fsa, udover på lærerværelset? Der må da være et
online community for den slags - det gælder særligt dansk.

Mvh Thomas

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 23-05-05 21:07

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvor diskuterer lærere fsa, udover på lærerværelset? Der må da være et
> online community for den slags - det gælder særligt dansk.

Jeg vil da tro at der er noget på SkoleKom

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 23-05-05 21:41

> Jeg vil da tro at der er noget på SkoleKom

Det troede jeg også, men jeg kan simpelthen ikke findet noget som helst -
øv!

Mvh Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 24-05-05 19:57

Hvad vil du diskutere?

VHBA

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 24-05-05 21:51

> Hvad vil du diskutere?
Jeg ville læse noget kritik af FSA dansk 2004, mest fordi jeg skulle til
dansk eksamen i dag, og den dannede udgangspunktet. Men også fordi jeg blev
interesseret i hvordan man skulle/kunne forholde sig til en elev, der i
meget ringe grad tager udgangspunkt i de informationer, han får stillet til
rådighed for videredigtningen af dagbogen i opgaven "På vej mod toppen".

Mvh Thomas

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 24-05-05 22:22

I de allerfleste kommuner findes der en danskkonsulent, som har helt tjek

disse ting. Hvis du stadig er interesseret kan du sikkert komme i kontakt
med vedkommende via den lokale pædagogiske cental for undervisningsmidler.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 24-05-05 23:43

> [...]
> med vedkommende via den lokale pædagogiske cental for undervisningsmidler.

ok - tak for svaret :)

mvh Thomas

Fra : gr[SLET]

Dato : 24-05-05 23:51

Thomas Smedebøl wrote:

> Det troede jeg også, men jeg kan simpelthen ikke findet noget som helst -
> øv!
>
> Mvh Thomas

Hjælpemiddelkompetencen... (tjek kompetencen rapporten i matematik hvis
den er ukendt) for naturligvis er der dansklærerkonferencer på skolekom.
Gå ind under lærere/folkeskolen/fag-emner, tja så finder du nok resten
af vejen. Men eksamen er jo overstået nu.

For nogle år siden var der i øvrigt en kronik i politiken om danske
stile. Jeg tror det var Ole Togeby som var forfatteren.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 25-05-05 07:25

Hejsa Thomas

Jeg var selv oppe til skr. dansk i går Hvad synes du om opgaverne?

Det er selvfølgelig ligemeget nu, men jeg fandt dette link :
http://pub.uvm.dk/2004/peu/kap01.html (ca halvvejs nede står der om den
nævnte fsa-prøve) ...

Hilsen Pia
Studerende på Vordingborg Seminarium

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 25-05-05 09:34

> Jeg var selv oppe til skr. dansk i går Hvad synes du om opgaverne?
Jeg synes opgaverne var meget gode, dog er der vist en del der har vurderet
både teskt 2a og 2b i stedet for at vælge en af dem - ikke så godt når
dansklæreren ikke selv kan læse en opgavebeskrivelse

Vurderede 2a til en høj middel - men var i tvivl da oplægget er brugt meget
lidt.

Mvh Thomas

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 25-05-05 10:40

> Jeg synes opgaverne var meget gode, dog er der vist en del der har
> vurderet både teskt 2a og 2b i stedet for at vælge en af dem - ikke så
> godt når dansklæreren ikke selv kan læse en opgavebeskrivelse

Hæh, nej, det kan du have ret i ... Jeg var egentlig lidt ked af at de to
ikke skulle holdes op mod hinanden, fordi det havde jeg brugt mange tanker
på i forberedelsen ... men jeg valgte tekst 2b, fordi jeg synes hendes tekst
var interessant men ret langt fra oplægget, og jeg brugte en del tid på at
vurdere den udfra kriterierne (tekst 4) ...

> Vurderede 2a til en høj middel - men var i tvivl da oplægget er brugt
> meget lidt.

Jeg vurderede også 2b til middel, men det var mest udfra at jeg synes at det
er nogle frygtelig dårlige og vage kriterier som bliver vurderet udfra --
jeg mener -- stort set alle tekster er vel "nogenlunde læselige" og
"nogenlunde" dit og dat ... Hendes besvarelse var dog noget langt fra
opgaveformuleringens krav til en dagbog, kva indledning og ikke mindst den
noget voldsomme note & afslutning

At spørgsmålenes vægt (vores egne eksamensspørgsmål) var meget på tekst 1
overraskede mig egentlig, men det opklarede naturligvis hvad Søren tekst 3
skulle gøre godt for ..

Jeg er noget i tvivl om min egen besvarelse - jeg synes opgaven virkede
"nem" og derfor er jeg lidt i tvivl om, om ikke besvarelsen skal være noget
ekstra-ekstra? .. men vi må jo bare vente og se --- skal først op i den
mundtlige d. 23. juni, så der er jo læææææænge til .. skal lige have AD og
bachelor overstået først

Held og lykke med dine eksamener !

Hilsen Pia

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 25-05-05 11:05

> [...]
> det er nogle frygtelig dårlige og vage kriterier som bliver vurderet
> udfra -- jeg mener -- stort set alle tekster er vel "nogenlunde læselige"

Jeg synes sproget i 2b var meget svagt ligesom genren heller ikke blev
dækket troværdigt. Indlevelsesevnen og ideen med Klavs' opsamling sidst i
dagbogen fandt jeg godt. Elevens kommentarer på Klavs' følelser burde være
undladt.

> Held og lykke med dine eksamener !
i lige måde.

Mvh Thomas