Slank med Atkins ?-mål
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 13:37

Har nu læst/fulgt med i gruppen her i stk tid. - Og må sige at det lader til
at folk får et positivt resultat med Atkins kostomlægning.
Men kan den kostomlægning bruges med reslutat af alle. Nu er jeg ikke
specielt overvægtig. 82 kg, 178 høj, Mand, stærk
Men har da fået lidt mave og side håndtag. Men vil jo nødigt spise store
steaks og bøffer og god sovs, og så tage meget på. Så er
kuren/kostomlægningen for folk men større vægt problemer end mig? Eller kan
den bruges af alle? Går jo ud fra at man ikke svinder helt ind til en
bøndestage, så om den har et mål/grænse eller noget?

Mvh

Kim

Fra : Lisbeth

Dato : 21-05-05 16:08

"Kim Sørensen" <kim_s_dk (a) DEtteSkaLvÆk hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har nu læst/fulgt med i gruppen her i stk tid. - Og må sige at det lader
> til at folk får et positivt resultat med Atkins kostomlægning.

Erfaringerne er vist blandede. Og sådan er det med alle kurene - at det for
nogle er en succes og for andre en prøvelse, de ikke holder til ret længe.

Mange lægger ud med jubelreaktioner (uanset hvilken kur de vælger),
forsvinder så ud i det blå og giver aldrig mere lyd fra sig herinde. Hvorfor
man ikke kan vide, om det gik godt eller skidt og hvorfor. Mon ikke de
fleste tilfælde er manglende opfølgning på de første ugers succes oftest
skyldes en fiasko, som folk helst ikke vil tale om?

Jeg synes ikke der er tegn i denne gruppe på, at den ene kur er bedre end
den anden. Måske er det sådan, at forskellige mennesker skal på forskellige
kure?

> Men kan den kostomlægning bruges med reslutat af alle.

Nogle melder, at deres kolesteroltal falder på en lowcarb kur. Det modsatte
er der også beretninger om.

> Nu er jeg ikke specielt overvægtig. 82 kg, 178 høj, Mand, stærk

Stærk mand har nemmere ved at tabe sig.
Meget overvægtige har allernemmest ved at tabe sig.

> Men har da fået lidt mave og side håndtag. Men vil jo nødigt spise store
> steaks og bøffer og god sovs, og så tage meget på. Så er
> kuren/kostomlægningen for folk men større vægt problemer end mig?

Der er mig bekendt ingen kure, der kun er for stærkt overvægtige.
LIDT overvægtige, der kan klare sig med kort tids kur, kan - alt andet
lige - bedre tåle en usund kur end dem, skal på kur i lang tid.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke bekymre mig, men gå i gang. For dit
vedkommende behøver det ikke handle om mere end en måneds effektiv indsats.

> Går jo ud fra at man ikke svinder helt ind til en bøndestage, så om den
> har et mål/grænse eller noget?

Mvh. Lisbeth

Fra : Stine BT

Dato : 23-05-05 11:52

Hej Kim.

Hvor træner du ikke bare? Koncentrer dig om at træne de steder du vil tabe
dig, du nævner selv sidehåndtag osv.

Der er jo ingen garanti for du vil tabe dig de ønskede steder, hvis du går
på en kur, tror træning er bedre dertil.

VH Stine.

Fra : Gitte Hansen

Dato : 25-05-05 21:30

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> specielt overvægtig. 82 kg, 178 høj, Mand, stærk
> Men har da fået lidt mave og side håndtag.

KLIP

Stine BT wrote:
> [...]
>
> Der er jo ingen garanti for du vil tabe dig de ønskede steder, hvis
> du går på en kur, tror træning er bedre dertil.

Sikke noget vrøvl.
Det ikke muligt at punkt-træne fedt depoter væk!
Selvfølgelig er der en garanti for at fedtet forsvinder, hvis man taber sig!

Det bedste resultat opnås selvfølgelig ved en kombination af sund kost og
reglmæssig træning.

N.