Hvordan blander man sin egen Olie eller Ac~
Fra : Søren M

Dato : 18-05-05 22:18

Hej Gruppe, (prøver igen, smiler meget sødt)

Jeg er kunstner nu har jeg købt pigmenter, bleget
linolie, pibeler (kaolin) og sikkativ.. til at lave oliemaling af.

derudover har jeg købt akrylbinder. til at lave akrylmaling af.

og et par spartler.

Så har jeg en glasplade og mindre glasstykker med håndtag på som jeg kan
rive pigmenterne sammen med enten linolien eller akrylbinderen.

Mit spørgsmål er så hvad gør jeg nu.. hvad er fremgangsmåden derfra.
mængder, forhold, metode?

eller er der evt. links til metoder eller bøger som i kan anbefale?

Jeg glæder mig til jeres svar *ss*

Mvh.

L. Jensen

Den har indtil videre sparet mig for at få 21289 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Espen

Dato : 21-05-05 11:26

Jeg ved da lidt om hvordan du blander akrylfarver.

Hæld lidt pigment ud på en plade - hæld en smule vand på og bland så du får
en fed pasta. Ikke alle pigmenter/farver lader sig blande med vand - her
drypper du et par dråber sprit i og så går det nemmere. Herfra er det
simpelt - du blander blot binderen i og forholdet er lidt en temperamentssag
og kvaliteten af såvel pigmenter som binder spiller ind. Vær opmærksom på at
der kræves en vis mængde binder for at "binde" pigmenten. Når farven tørrer
op, ved du om du har gjort det rigtige - smitter farven af (nærmest som
kridt) og falder det af lærredet, har du brugt for lidt binder og så er det
om igen. Ønsker du en fed pastaagtig kvalitet anbefaler jeg at bruge Ara -
en fed binder der også er velegnet til strukturer. Fremskynd evt. tørringen
af den fede ara med en føntørrer og opnå krakeleringseffekt.

Generelt er der rigtig mange muligheder når man vover sig ud i selv at lave
sine farver. Du lærer rigtig meget ved at prøve og eksperimenterer.
Jeg vil også lige anbefale det ganske udmærkede opslagværk Politikens
Kunstnerhåndbog.

Mvh Winnie

--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Søren M

Dato : 22-05-05 01:25

"Espen" <espen@s1u2e3l4l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eksperimenterer.
> Jeg vil også lige anbefale det ganske udmærkede opslagværk Politikens

Hej og Tak Winnie,

det vil jeg prøve.. men kan man så komme pibeler (KAOLIN) i acrylfarver
som fyldstof er det kun beregnet til oliemaling?

Mvh.
Søren

Den har indtil videre sparet mig for at få 21717 spam-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Espen

Dato : 24-05-05 11:29

God fornøjelse - Winnie